ראש שב"כ: "מתחילת השנה סיכלנו 200 פיגועים משמעותיים"

רונן בר אמר באירוע הרמת כוסית לרגל חג הפסח עם ראש הממשלה נתניהו כי שב"כ סיכל מתחילת השנה כ-150 פיגועי ירי, 20 פיגועי מטען, דריסה, התאבדות, חטיפה ועוד. "ולצד זאת", הוא הוסיף, "ספגנו 15 אבדות כואבות. זווית נוספת להבין את ההיקף, היא דרך צוות 'טקילה' - המענה האחרון לפיגוע בדרך, שהוקפץ השנה כבר 14 פעמים"

ראש השב"כ רונן בר
ראש השב"כ רונן בר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש שב"כ רונן בר אמר הערב (שלישי) באירוע הרמת כוסית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עברו רק שלושה חודשים וסוכלו השנה למעלה מ- 200 פיגועים משמעותיים, בהם כ-150 פיגועי ירי, 20 פיגועי מטען, דריסה, התאבדות, חטיפה ועוד. ולצד זאת, ספגנו 15 אבדות כואבות. זווית נוספת להבין את ההיקף, היא דרך צוות 'טקילה' - המענה האחרון לפיגוע בדרך, שהוקפץ השנה כבר 14 פעמים".

נתניהו אמר: "אני רוצה לומר לכם תודה על העבודה הקשה שאתם עושים סביב השעון. אני חושב שהעבודה הזאת היא מן הטובות, אולי הטובה ביותר שיש בעולם, ולא במקרה באים מהעולם לראות את מה שאנחנו עושים. אתם ראויים לכל שבח, גם על המאמץ וההקרבה, והמחויבות לביטחון המדינה. בסופו של דבר אנחנו מגיעים לכל מחבל. זה הישג כביר כי מי שבא לפגוע בנו, צריך לדעת שדמו בראשו. איראן אחראית על 95% אחוז מהאיומים הביטחוניים עלינו. כולל אלו שאתם עוסקים בהם בצורה ישירה ועקיפה. אנחנו חייבים כמובן להתמודד עם האיומים החדשים, וזו היכולת שלנו כמדינת העם היהודי".

ראש השב''כ רונן בר
ראש השב''כ רונן בר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד הוסיף בר: "אתמול עצרנו שניים מתוך חוליית המפגעים בפיגוע בו נפצעו שני חיילינו בחווארה. עשינו את זה ברמאדן, עשינו את זה באור יום, בלב הקסבה וברפידיה. לפני כחודש רדפנו אחרי הרוצח של הלל ויגל ז"ל מחווארה, משכם לג'נין. שוב באור יום. שוב בתוך מחנה הפליטים - וככה עם רוצחי עידו ברוך ז"ל, והיורים בטול כרם, ביריחו, מניח המטען בביתר עילית ועוד. ערך סגירת המעגל המהירה. במלחמה בטרור זה חשוב שלושה פעמים: להקל במשהו על המשפחות, למנוע את הפיגוע הבא ולבלום רעיונות חדשים".