מפקד בחמאס בחקירה: "ממליץ לכולם להיכנע, גורלנו - מוות"

שב"כ פרסם תיעוד מחקירתו של מחבל נוח'בה שנעצר במנהרה בח'אן יונס עם מחבלים נוספים, בה סיפר כי החליטו להיכנע לצה"ל: "קיבלנו החלטה שאיננו רוצים להילחם, ושברגע שיבוא הצבא - נסגיר את עצמנו". הוא שיגר מסר לשאר אנשי חמאס שממשיכים להילחם, ואמר: "ממליץ לכל מי שנמצא במנהרות להיכנע, גורלכם יהיה מוות"

זמן צפייה: 01:17

שב"כ פרסם היום (חמישי) תיעוד מחקירת מפקד בכוח נוח'בה של חמאס, שנעצר בעומק מנהרה בח'אן יונס בעודו מסתתר מאחורי דלת הדף משוריינת יחד עם מחבלים נוספים, חמושים בנשקים, מטולי RPG ומטענים. בחקירה הוא שיגר מסר לשאר אנשי חמאס: "ממליץ לכל מי שנמצא במנהרות להיכנע, גורלכם יהיה מוות".

בחקירתו, המחבל מחמד נצר סלימאן אבו נמר אמר: "עצרו אותי בתוך מנהרה בח'אן יונס. יחד איתי נעצרו עוד שניים. במנהרה היו לנו עלינו נשקים כמו קלצ'ניקובים, מטולי RPG, ומטעני נפץ".

המנהרה שנחשפה בח'אן יונס
מנהרה שנחשפה בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל

בתשובה לשאלתו של החוקר האם הם ירו על לוחמי צה"ל בעת שנכנסו למנהרה בה שהו - הוא הודה: "לא ירינו על החיילים כשהם נכנסו. קיבלנו החלטה שאיננו רוצים להילחם, ושברגע שיבוא הצבא - נסגיר את עצמנו. ישבנו בחדר במנהרה, הנחנו את כל הנשק מחוץ לחדר, והצבא בא ולקח את כל הנשק מבחוץ. ישבנו וחיכינו. כשהגיע הצבא, הרמנו ידיים ונכנענו". עוד אמר המחבל: "אני ממליץ לכולם להיכנע מכיוון שגורלנו יהיה מוות".