סייבר ומודיעין: אלה הפרויקטים הזוכים בפרס ביטחון ישראל

הפרס לשנת 2023 יוענק לארבעה פרויקטים מצטיינים, ששהביאו תרומה משמעותית לביטחון המדינה. שר הביטחון גלנט: "הפתרונות המהפכניים עולים על כל דמיון ומצילים חיי אדם רבים"

שר הביטחון עם ועדת הפרס
שר הביטחון עם ועדת הפרס | צילום: דוברות שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט אישר היום (רביעי) את המלצת ועדת פרס ביטחון ישראל לשנת תשפ"ג, שאותו יקבלו הזוכים בטקס מיוחד שיתקיים בחודש הבא בבית הנשיא. לאחר קבלת ההמלצות, שר הביטחון התקשר לחתנים ובירך אותם על קבלת הפרס. במלאת 75 שנה לעצמאות המדינה, המליצה הוועדה להעניק את פרס ביטחון ישראל לארבעה פרויקטים מצטיינים שהביאו תרומה משמעותית לביטחון המדינה, ולשמירה על עוצמתה הטכנולוגית והמבצעית בשדה הקרב.

בין הפרויקטים הזוכים ניתן למצוא מערכת הגנה בסייבר שמבטיחה לצה"ל ביטחון וחופש פעולה במרחב הדיגיטלי; מערכת מודיעינית של שב"כ ואמ"ן; פרויקט טכנולוגי משותף של המוסד ו-8200 ופיתוח פורץ דרך של יכולת מבצעית.

Whatsapp Image 2023 05 09 At 1
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "אני שמח לאשר את המלצת הוועדה, ולהעניק את פרס ביטחון ישראל לשורת פרויקטים ביטחוניים ששומרים על יתרונה האיכותי של מדינת ישראל למול האתגרים הביטחוניים השונים, ומחזקים את מעמדה של מערכת הביטחון כמעצמה עולמית. ידעו כל אויבינו, כי בארגוני הביטחון נמצאים טובי המוחות הפועלים למציאת פתרונות פורצי דרך כנגד המבקשים לפגוע בנו. בשם כל אזרחי ישראל, הודתי לזוכים ולזוכות הפועלים ימים ולילות למציאת פתרונות מצילי חיים״.