ארה"ב ובריטניה לאזרחיהן: "עזבו מיד את לבנון"

בצל ההיערכות לתגובה ואיומי איראן וחיזבאללה, שגרירויות ארה"ב ובריטניה בביירות פנו לאזרחיהן השוהים בלבנון והפצירו בהם לעזוב את המדינה באופן מיידי. מוקדם יותר איימו באיראן כי "לא יגבילו" את התגובה למטרות צבאיות בלבד

זמן צפייה: 02:04

בצל ההיערכות לתגובה ואיומי הנקמה של איראן וחיזבאללה, קראו היום (שבת) שגרירויות ארה"ב ובריטניה בבייירות לאזרחיהן לעזוב את לבנון מיד "עם כל כרטיס טיסה זמין, לכל יעד שהוא".

למרות שחלק מחברות התעופה הבינלאומיות ביטלו את טיסותיהן מלבנון, בשגרירות ארה"ב טענו כי "אפשרויות התחבורה המסחרית ליציאה מלבנון נותרו זמינות". עוד מסרה השגרירות: "אנו מעודדים את מי שרוצה לצאת מלבנון להזמין כל כרטיס שעומד לרשותו, גם אם טיסה זו לא תצא מיד או לא תטוס ליעד מועדף".

בתוך כך, שר החוץ המצרי סמאח שוכרי הביע "דאגה עמוקה" על "קצב ההסלמה הגובר" באזור. בשיחת טלפון עם מקבילו הלבנוני עבדאללה בו-חביב, את תמיכתה של מצרים בהתמודדות עם ההסלמה באזור.

נסראללה סופד לבכיר חיזבאללה, פואד שוכר, במהלך הלוויתו
נסראללה סופד לבכיר חיזבאללה, פואד שוכר, במהלך הלוויתו | צילום: רויטרס

ברקע המתיחות הביטחונית, נציג איראן לאו"ם הזהיר היום בראיון לרשת CBS האמריקנית כי "חיזבאללה לא יגביל את עצמו למטרות צבאיות", במהלך התגובה לחיסול של "רמטכ"ל" הארגון, חאג' מוחסן.

הנציג הוסיף ואמר כי "עד עתה, חיזבאללה וישראל פעלו צבאית בתוך גבולות לא כתובים, והגבילו את תקיפותיהם למטרות צבאיות. עם זאת, תקיפת בניין המגורים בדאחייה של ביירות סימנה מפנה בגישה זו. אנחנו צופים כי חיזבאללה יגיב בתקיפת יעדים עמוקים ונרחבים בישראל - ולא יגביל את עצמו ליעדים צבאיים".

שלשום איים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה במתקפה חריפה על ישראל ואמר כי האחרונה "חצתה קו אדום". הוא הכחיש כי חיזבאללה אחראי לירי הרקטה שהביאה למותם של 12 ילדים במג'דל שמס: "זו המצאה של ישראל וארה"ב. אם היינו עושים זאת - היינו מודים בטעות". לדבריו, "אנו נגיב. אין ספק. אנו בוחנים תגובה 'אמיתית'. גם איראן לא תשתוק".