כוננות "יום ירושלים האיראני": סוללות כיפת ברזל נפרסו בכל הארץ

במערכת הביטחון נערכים לשורה של תרחישים, בעקבות התלכדות תאריכים נדירה שהציבה את היום שמציינים האיראנים במקביל ליום שישי הרביעי של הרמדאן. עשרות אלפי פלסטינים יגיעו להר הבית - וגורם ביטחוני אומר כי ההחלטה על איסור עליית יהודים מוכיחה את עצמה

זמן צפייה: 03:26

לקראת "יום ירושלים האיראני" שיצויין מחר (שישי), במערכת הביטחון נערכים לשורה של תרחישים, וזאת בעקבות התלכדות תאריכים די נדירה שהציבה בלוח השנה את יום שישי הרביעי של הרמדאן - וגם את היום שמציינים האיראנים.

סוללות כיפת ברזל של מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר נפרסו באופן מקסימלי, כולל לוחמות ולחמים שגויסו בצווי 8 במילואים שכדי לאייש עוד ועוד סוללות. כמה מהסוללות האלה מכוונות צפונה, לכיוון לבנון וסוריה.

נדמה שבשלב זה כל המדינה מכוסה בסוללות כיפת ברזל, כאשר התרחשים הם ירי של קטב"מים, מל"טים, רקטות, תקיפות סייבר על אתרים ישראלים כפי שראינו בשנים קודמות ב"יום ירושלים האיראני", וגם כמובן תקריות על גדר ההפרדה, ולכן גם כוחות צה"ל ערוכים על הגדר.

כיפת ברזל משגרת טיל ליירוט רקטה
שיגור של כיפת ברזל | צילום: רויטרס

בזירה הפלסטינית, עשרות אלפי פלסטינים צפויים להגיע מחר לתפילות בהר הבית, כאשר גורם בטחוני בכיר אמר הערב לחדשות 13 כי כרגע נראה שההחלטה על איסור תפילות יהודים מוכיחה את עצמה כרצון "לקרר את הר הבית". בנושא ההר מתאחדים כולם - חמאס בעזה, חיזבאללה בלבנון, האיראנים, השיעים והסונים.

האיראנים מבינים את התרחיש של השבועיים האחרונים, ומבינים שאפשר לעשות את זה לישראל. ישראל הגיבה או גבתה מחיר, ולכן יש עכשיו מאמץ-על של הנייה, נסראללה, החות'ים כל השלוחות האיראניות באזור - כולם נואמים ואומרים להפעיל לחץ. "הגדה תגן על ירושלים", זה הסלוגן האיראני שמופץ ומפורסם ברשתות החברתיות ובשטחים, שמעודד טרור מקסימלי, וגם נסראללה הבטיח הפתעות מחר.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 1
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב הודיעה פרקליטות המדינה על סיום הליך הבדיקה בעניינם של השוטרים המעורבים באירוע הירי בהר הבית לפני כשבועיים, וזאת בשל היעדר עבירה. בכך מאמץ פרקליט המדינה עמית איסמן את המלצת המחלקה לחקירות שוטרים והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים.