"ראשון מסוגו": צה"ל ביצע תרגיל בינלאומי למערך הכטמ"ם

6 מדינות בהן ארה"ב וגרמניה, השתתפו בעשרת הימים האחרונים בתרגול ה"בלו גרדיאן" שמטרתו למצב את חיל האוויר כמוביל בהפעלת כלי טיס בלתי מאויישים. באוקטובר צפוי להתקיים תרגול נרחב אף יותר

זמן צפייה: 00:54

חיל האוויר סיים היום (חמישי) תרגיל בינלאומי ראשון מסוגו בעולם בשם "בלו גארדיאן" אשר נמשך עשרה ימים ומטרתו לתרגל את מערך כלי הטיס המאויישים מרחוק כדי למצב את החיל כמוביל בתחום. התרגיל נערך בשטח בסיס פלמחים ונערך בשיתוף צבאות צרפת, ארצות הברית, איטליה, בריטניה וגרמניה.

בשבוע הראשון לתרגיל, התמקדו הכוחות בהיכרות המערכות, ויסודות מבצעיים ובשבוע השני התמקד התרגיל באימון מתקדם שכלל מצבי טיסה מורכבים בשיתוף מערכי החיל השונים. הצבאות הטיסו יחדיו את מטוס ה"זיק" במגוון מצבי משימה שונים ומאתגרים ששילבו את היתרונות והחסרונות של כל מדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החזרת התו הירוק ופתיחת שנה"ל בקפסולות: החל הדיון בקבינט

השר לביטחון הפנים שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית: "שיחה לבבית"

צרות באולימפיאדה: יום לפני טקס הפתיחה – במאי הטקס פוטר

תרגול בלו גארדיאן
תרגול בלו גארדיאן | צילום: דובר צה''ל

ראש להק אוויר, אמיר לזר, התייחס לתרגיל שנערך ואמר כי "התרגיל אפשר למערך הכטמ"ם לפעול במצבי אי וודאות ומורכבויות -  החל מתרגול מהשפה האנגלית ועד הפלטפורמות השונות, בהם אנו מתקשים לפעול". והוסיף כי "הוא ייצר לנו יכולת של גמישות והתאמת יכולות מבצעיות". לדברי לזר, באוקטובר יתקיים בישראל התרגיל הרחב ביותר שהיה לזרוע האוויר, בשיתוף מדינות רבות כולל הודו שתגיע עם מטוס הקרב שלה.

תרגול בלו גארדיאן
תרגול בלו גארדיאן | צילום: דובר צה''ל

כזכור, מערך הכטמ"ם היה פעיל מאוד במהלך מבצע שומר החומות כאשר תפעל עשרים כלים בו זמנית מעל רצועת עזה שעבדו בצורה מהירה. בנוסף, בוצעו כ-643 גיחות של מטוסים מאויישים מרחוק למשימות שונות כך שמעל 132 שעות טיסה התקיימו במהלך כל המבצע אשר היווה קפיצת מדרגה בשיתוף הפעולה.

תרגיל בלו גארדיאן
תרגול בלו גארדיאן | צילום: דובר צה''ל