מול חופי הודו: ספינה ש"קשורה לישראל" הותקפה ע"י כטב"ם

המתקפה של כלי הטיס גרמה לשריפה, שפרצה במכלית עם חומרים כימיים על הסיפון. בתקרית לא דווח על נפגעים. במקביל, בכיר איראני במשמרות המפכה איים על כי מדינתו תחסום את הגישה של ספינות מסחר לים התיכון, במידה וארה"ב וישראל ימשיכו לבצע "פשעים" ברצועת עזה

ספינות מסחריות (ארכיון) | צילום: רויטרס

ספינת מסחר שמקושרת לישראל הותקפה היום (שבת) על-ידי כלי טיס בלתי מאויש סמוך לחופי הודו. כך בסוכנות הידיעות רויטרס. בעקבות התקרית, שריפה פרצה במכולה עם חומרים כימיים על הסיפון. הבערה כובתה במהרה ולא דווח על נפגעים. הצי ההודי הגיב למתקפה, אך לא פירט באיזה אופן. לפי הערכות, הכטב"ם שוגר מאיראן.

בתוך כך, סגן מפקד משמרות המהפכה, מוחמד רזא נקדי, איים כי איראן תסגור את הים התיכון, במידה וארצות הברית וישראל ימשיכו לבצע "פשעים בעזה". "הם יחזו בקרוב בסגירת הים התיכון, מיצר גיברלטר ונתיבים ימיים אחרים", אמר הבכיר האיראני.

לנוכח העובדה שלאיראן אין גישה ישירה לים התיכון, לא ברור כיצד משמרות המהפכה מקוות לנסות לחסום את הגישה אליו. בדבריו, נקדי דיבר על "הולדת כוחות התנגדות חדשים שיביאו לסגירת נתיבי מים נוספים".

משמרות המהפכה באיראן
משמרות המהפכה באיראן | צילום: רויטרס

אמש, הבית הלבן האשים את איראן במעורבות בהתקפותיהם של המורדים החות'ים בתימן נגד ספינות מסחריות שמפליגות בים האדום. "מדינת הדת של טהראן סיפקה לחות'ים מל"טים וטילים, וכן מודיעין טקטי שסייע בהתקפותיהם על הספינות", נכתב בהודעה האמריקנית.