התפטרות ראשונה בצה"ל בעקבות המחדל: קצין באמ"ן יעזוב את תפקידו

קצין אגף המודיעין בדרגת רב-סרן, שעסק בזירת עזה בחטיבת המחקר, הודיע למפקדיו כי הוא מקבל אחריות על חלקו במחדל שהוביל לטבח 7 באוקטובר - והתפטר מתפקידו. צה"ל: "הקצין ביקש לסיים את תפקידו בנסיבות אישיות ויצא לחל"ת"

זמן צפייה: 01:25

התפטרות ראשונה בצה"ל בעקבות המחדל: קצין בדרגת רב-סרן באגף המודיעין התפטר מתפקידו, כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13. הקצין, שעוסק בזירת עזה בחטיבת המחקר, הודיע למפקדיו כי הוא לוקח אחריות על חלקו במחדל 7 באוקטובר שהוביל לטבח הנורא ביישובי עוטף עזה, והחליט להתפטר.

בתגובה לדיווח, שפורסם לראשונה בתאגיד השידור הישראלי, מדובר צה"ל נמסר: "הקצין פנה למפקדיו לפני מספר שבועות וביקש לסיים את תפקידו בנסיבות אישיות. הקצין סיים את תפקידו בימים האחרונים ויצא לתקופת חופשה ללא תשלום, בסיומה יבחן את המשך עתידו בצה"ל".

ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה
ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, כעשרה ימים לאחר הטבח בשבת השחורה, ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה, קיבל אחריות לכישלון המודיעיני שהוביל למתקפת הפתע של חמאס על ישראל. הוא אמר: "בכל ביקוריי ביחידות אמ"ן באחד עשר הימים האחרונים, שבתי והדגשתי כי ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון", והדגיש: "את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות".

כיממה לפני כן, ראש השב"כ רונן בר קיבל אחריות למחדל, וכתב באיגרת שנשלחה לעובדי שירות הביטחון הכללי ובני משפחותיהם: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עליי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים".