בג"ץ דחה את העתירה נגד מינויו של שלומי בינדר לראש אמ"ן

בהחלטת בית המשפט נכתב: חרף ההבנה ללבם של העותרים, אין בכך כדי להצדיק את התערבותנו בהחלטה על מינויו של בינדר לתפקיד ראש אמ"ן - שהתקבלה על-ידי הגורמים המוסמכים לכך"

זמן צפייה: 01:25

בג"ץ דחה היום (רביעי) את העתירה שהגישו הורים ששכלו את ילדיהם במלחמה נגד מינויו של אלוף שלומי בינדר לראש אגף המודיעין בצה"ל. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "העותרים הם הורים שכולים שילדיהם נפלו בקרבות הבלימה ב-7 באוקטובר או במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'.

"בהחלט ניתן להבין ללבם של מי ששכלו את היקר להם מכל, ומתרעמים על קידומו בדרגה ועל מינויו של מי שהם רואים בו כנושא בחלק מהאחריות לכך, לתפקיד רם דרג ובעל השפעה מכרעת על ביטחון המדינה", נכתב בהחלטת השופטים,, "כמו כן, בנסיבות אחרות יתכן שהיה טעם לסבור, כפי שסוברים העותרים, כי מוטב שקידומו בדרגה ובתפקיד של מי ששימש בתפקיד בכיר בצה"ל עובר לאירועי 7 באוקטובר ובמהלכם - ייעשה רק לאחר השלמת החקירה בעניין זה".

בג"ץ. ארכיון
בג"ץ. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לסיכום נכתב בהחלטה: "ואולם, חרף ההבנה ללבם של העותרים, אין בכך כדי להצדיק את התערבותנו בהחלטה על מינויו של בינדר לתפקיד ראש אמ"ן. יתרה מכך, משההחלטה על מינויו של תא"ל בינדר לתפקיד ראש אמ"ן התקבלה על-ידי הגורמים המוסמכים לכך (הרמטכ"ל ושר הביטחון), לא הייתה חובה בדין להביאה בפני הממשלה, ובפרט כך הוא בהינתן שמינוי ראש אמ"ן טעון את אישורו של שר הביטחון, שהוא הגורם האחראי מטעם הממשלה על צה"ל"