המשפחה עודכנה: אילן וייס, שנחשב נעדר, נרצח ב-7 באוקטובר

וייס, תושב קיבוץ בארי בן 56 שהוגדר עד עתה נעדר, נרצח על ידי מחבלי חמאס כבר בשבת השחורה. בתו ואשתו הן נגה ושירי וייס, שנחטפו מביתן ושוחררו במסגרת הפעימה השנייה של עסקת שחרור החטופים

וייס אילן

משפחתו של אילן וייס, תושב קיבוץ בארי שנחשב עד עתה כנעדר, התבשרה היום (שני) כי הוא נרצח על ידי מחבלי חמאס בשבת השחורה. וייס, שאשתו שירי (53) ובתו נגה (18) נחטפו לעזה ושוחררו בפעימה השנייה של עסקת שחרור החטופים, היה בן 56 במותו. באמצע החודש שעבר חזרה נגה בפעם הראשונה לביתה בבארי יחד עם אימה - שם הן אספו חפצים והדליקו נרות חנוכה.

בהודעה מטעם קיבוץ בארי נמסר כי וייס, ששימש כסגן ראש צוות החירום ונתן תמיכה לוגיסטית לחברי כיתת הכוננות של הקיבוץ, היה "איש מוכר ומוערך בקרב כל קהילתו, אותה אהב כל כך". עוד נמסר כי הקיבוץ מבקש להכיר בוייס כחלל צה"ל שנרצח בעת מילוי תפקידו, מכיוון שהוא יצא להחליף את הרבש״ץ בפתיחת הנשקייה במטרה לחלק נשקים לחברי כיתת הכוננות במהלך פשיטת המחבלים בשבעה באוקטובר.

נגה וייס בקיבוץ בארי חרבות ברזל
נגה וייס בביקור בקיבוץ בארי, לאחר ששוחררה מהשבי | צילום: מיכה בריקמן

בשבת השחורה התחבאו בני משפחת וייס בממ"ד, אך הקשר עם אילן נותק כבר בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר שיצא מהמרחב המוגן כדי להגן על משפחתו ובני הקיבוץ. בתו נגה התחבאה מתחת למיטה וראתה את אימה נחטפת לאחר שהמחבלים הציתו את הבית. עם התגברות הלהבות, נגה התקשתה לנשום והצליחה לברוח מחלון הממ"ד ולהתחבא בשיחים, עד שהתגלתה ונחטפה גם היא.

גדי חגי עם אשתו ג'ודי ווינשטיין, שנותרה בשבי בעזה
גדי חגי וג'ודי ווינשטיין-חגי

בשבוע שעבר הודיע קיבוץ ניר עוז כי ג'ודי ווינשטיין-חגי בת ה-70, שהוגדרה חטופה, נרצחה בשבת בשחורה ב-7 באוקטובר וגופתה מוחזקת בידי חמאס. הודעה זו נמסרה שישה ימים אחרי שנודע כי בעלה של ג'ודי, גדי בן ה-72, נרצח באותה שבת, וגופתו מוחזקת בעזה גם כן.