חמאס במסר תקיף לישראל: עלייה של בן גביר להר הבית תוביל לפיצוץ

מקורות המקורבים לארגון הטרור טענו כי התנועה העבירה מסר לישראל דרך המתווך המצרי ובאמצעות האו"ם בנוגע לכוונותיו של השר לביטחון לאומי לעלות להר הבית, והבהירה כי היא "לא תעמוד בחיבוק ידיים"

זמן צפייה: 09:18

מקורות המקורבים לארגון הטרור חמאס טענו הבוקר (שני) בפני הרשת הלבנונית "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, כי התנועה העבירה מסר לישראל דרך המתווך המצרי ובאמצעות האו"ם, בנוגע לכוונותיו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לעלות להר הבית. בדיווח נמסר כי במסר שהועבר, חמאס הבהירה לישראל כי "לא תעמוד בחיבוק ידיים" נוכח עלייתו להר הבית, וכי "צעד זה יוביל לפיצוץ במצב".

מטעם חמאס נמסר רשמית: "התוכניות והאיומים של השר הפאשיסטי בממשלת ישראל החדשה, איתמר בן גביר, לגבי זיהום והפשיטה על מסגד אל-אקצא – מהווים סימן לקראת הבערת האיזור והם בבחינת הוספה של שמן למדורה. אנחנו מטילים על ישראל את האחריות המלאה. אנחנו קוראים לבני עמנו ולצעירים האמיצים שלנו שיבואו בהמוניהם למסגד אל-אקצא וישהו שם וזאת מתוך מפני פשיטתו של מנהיג המתנחלים, בן גביר".

ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) התראיין היום לאמיר איבגי ביומן הצהריים של גלי צה"ל, ואמר: "הטרור לא פושט מדים, ומנצל כל רגע וכל הזדמנות לגלות את חולשתנו, ולכן הוא יוצא בהצהרות כאלה. אני מקווה מאוד שמעבר לשינוי הפרסונלי שחל עכשיו במשרד הביטחון ובמשרד לביטחון הפנים גם המדיניות תשתנה, שנפסיק להיגרר ונתחיל ליזום ונראה לחמאס מאיפה משתין בן גביר".

כזכור, אמש הודיע השר לביטחון לאומי בן גביר כי בכוונתו לעלות להר הבית כבר "בימים הקרובים", וזאת - לראשונה כשהוא מכהן כשר בממשלה. בתוך כך, במהלך היום, יקיימו במשטרה סדרה של דיונים בנושא על מנת להיערך לאירוע בצורה המיטבית, שכן המשטרה היא זו שצפויה לאבטח את השר ואת אלו שיתלוו אליו.

מיד לאחר הודעתו אתמול, השר בן גביר פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העליה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".

הפעם האחרונה שבה בן גביר עלה להר הבית הייתה אי אז בתחילת חודש אוגסט. לטענתו, הוא עלה להר הבית "כדי לצעוד ולהזכיר שהריבונות בהר היא שלנו". מאז, התחייב השר כמה וכמה פעמים לעלות שוב. יצוין כי בן גביר ספג לא פעם ביקורת על עלייתו להר הבית, הן מצד קבוצות וגורמים בחברה החרדית שמתנגדים לעלייה יהודית להר הבית, עמם ניתן למנות את הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שכינה את השר "אהבל". גם כמה מחברי הממשלה היוצאת התבטאו בעבר נגד עלייתו של בן גביר להר הבית.

מאז ומתמיד, הר הבית הייתה לסוגיה רגישה ברחוב הערבי ובפרט ברחוב הפלסטיני והירדני. מצידם של הפלסטינים, הם רואים בעלייה יהודית להר הבית כמעין קו אדום שאין לחצות אותו ושאין לאפשר אותו. הירדנים מצידם, שואפים לשמר את מה שהם מכנים ה"סטטוס-קוו ההיסטורי", שישמר את מעמדו של הוואקף (הקדשים - א"ש) הירדני ויעביר לו סמכויות שנטלה לעצמה משטרת ישראל.

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סנוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה | צילום: רויטרס

בהקשר זה, יצוין כי לפני קצת פחות משלושה שבועות, יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, נשא נאום בו טען כי "הממשלה הציונית הקרובה עומדת לייהד את ירושלים, ולחסל את סוגיית האסירים הפלסטינים". יומיים קודם לכן, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, נשא גם הוא נאום לרגל ציון יום השנה ה-35 להקמת חמאס.

"הבחירות האחרונות בישראל הביאו את הדבר הכי שחור מהתנועה הציונית וזה עניין הציונות הדתית, שמהווה איום אמיתי ואסטרטגי על מזרח ירושלים, הגדה המערבית וערביי ישראל. אם הממשלה הבאה חושבת שהיא מסוגלת לבצע את תוכניותיה במזרח ירושלים ובגדה המערבית אז היא טועה", אמר.

עוד הנייה הוסיף: "הגדה המערבית תהפוך לאש ולהבה בפני הכובש. שישראל לא תחשוב שהדרך שלהם תהיה סוגה בשושנים – אלא באש. קברנו ממשלות ישראליות בעבר ונקבור גם את זו. לא נאפשר את ביצוע התוכניות הציוניות במסגד אל-אקצא ובמזרח ירושלים".