לראשונה בצה"ל: הרמטכ"ל מינה אישה לקצינת מודיעין פיקודי

בתום דיון שהתקיים בראשות רב אלוף כוכבי, מונתה אל"מ נ' לתפקיד בפיקוד מרכז והפכה לראשונה בתפקיד. תא"ל אייל הראל מונה במקום שי אלבז, שפרש מצה"ל בשל תלונות על יחסים אסורים עם פקודותיו

בתום דיון שיבוצים שהתקיים היום (שני), מינה הרמטכ"ל אביב כוכבי את אל"מ נ' לתפקיד קצינת מודיעין בפיקוד מרכז, והיא תהיה האישה הראשונה בתפקיד זה. עוד מונה תא"ל אייל הראל לראש מספן ים בחיל הים. זאת, במקום תא"ל שי אלבז שפרש מצה"ל בשל תלונות על יחסים אסורים עם פקודות שלו במהלך השירות הצבאי.

מינויה של אל"מ נ', בת 37, הוא תקדים בצה"ל. זאת, בשל גילה הצעיר. היא התגייסה בשנת 2000, שובצה כחוקרת באגף המודיעין ומאז ביצעה שורת תפקידי מפתח בתחום, בהם ראש ענף ג'יהאד עולמי בחטיבת המחקר, במהלך שירותה היא סיכלה פיגועים שתוכננו על ידי דאע"ש באירופה וברחבי העולם. כמו כן, נ׳ ביצעה תפקידי שטח ומטה נוספים. היא שירתה בין היתר ביחידות 8200 ו-9900.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ: דברי הרמטכ"ל ושלי הם לא ספין – אלא שיקוף המצב

הרמטכ״ל גינה את התקיפות ביצהר; בישוב דורשים מהנערים לעזוב

אחרי ההדלפה מהקבינט: ישראל כץ התנצל בפני הרמטכ"ל

קריה
קריה | צילום: רוני שיצר

הרמטכ"ל מינה גם את אל"מ דוד סונגו לתפקיד קצין אג"ם פיקוד מרכז, את סא"ל כלנית מלכה לקסמן לראש מרכז תעסוקת עובדי צה"ל באגף כוח אדם. כוכבי החליט גם כי אל"מ נ' ימונה לראש מחלקת תכנון אסטרטגי באגף תכנון.
אל"מ א' לראש מחלקת תכנון מבצעי באגף מבצעים ואל"מ ל' לתפקיד קצין מודיעין פיקוד דרום.