הרמטכ"ל מגנה את אלימות המתנחלים ביצהר: "התנהגות עבריינית"

כוחות הביטחון נכנסו לגבעת קומי אורי לבצע פינוי של מבנה בשטח צבאי סגור, ונתקלו בעשרות מתפרעים שזרקו אבנים לעבר הכוחות והרכבים, חסמו את הצירים והשליכו צמיגים בוערים. כוכבי: "אלימות כנגד כוחות הביטחון דורשת מיצוי דין"

זמן צפייה: 00:31

כוחות הביטחון נכנסו היום (שישי) לגבעת קומי אורי ליד יצהר, לבצע פינוי של מבנה בשטח צבאי סגור, ונתקלו בעשרות מתפרעים שזרקו אבנים לעבר הכוחות והרכבים, חסמו את הצירים באמצעות הבערה של צמיגים ואף השליכו את הצמיגים הבוערים לעבר כוחות הביטחון.

כתוצאה מזריקת האבנים התנפצה השמשה של המחפרון שהגיע לפינוי, ובנוסף נגרמו נזקים למספר כלי רכב של כוחות הביטחון. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. כתוצאה מההתפרעויות נפצעו שני לוחמי מג"ב ולוחם יס"מ באורח קל.

Wfbmzi
הקראוון שפונה ביצהר | צילום: אלעד ריגר

מדובר צה"ל נמסר: "הרמטכ"ל אביב כוכבי מגנה בכל תוקף את האלימות שהופעלה כנגד לוחמים בסמוך לישוב יצהר במהלך פעילות אכיפת חוק וסדר הבוקר. אלימות כנגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין.

Whatsapp Image 2021 12 31 At 1
דחפור שנרגם באבנים ביצהר | צילום: דוברות המשטרה

מהישוב יצהר נמסר בתגובה: "זהו הרס מיותר אלים וכואב. לא יתכן כי בזמן בו הטרור משתולל ברחבי האזור וערבים משתלטים באין מפריע על שטחים בוחרת ממשלת בנט להרוס דווקא ליהודים".

Whatsapp Image 2021 12 31 At 1
מתנחלים ביצהר