יחידה רב מימדית והקצאת משאבים: כך ייראה צה"ל תחת פיקוד כוכבי

במסגרת גיבוש תוכנית רב שנתית, יזם הרמטכ"ל כינון גוף שישלב כוחות חי"ר, הנדסה, נ"ט, אש, אוויר ומודיעין. עוד החליט להקצות משאבים לשיפור יכולות מבצעיות ולחזק את הטרנספורמציה הדיגיטלית

חיילים (ארכיון)
חיילים (ארכיון) | צילום: דובר צה"ל

צה"ל פרסם היום (חמישי) מספר צעדים שיזם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, במסגרת גיבוש תוכנית רב שנתית לחמש השנים הקרובות. תהליך גיבוש התוכנית החל בחודש שעבר במפגש שערך כוכבי עם בכירי צה"ל, ובצבא מקווים שניתן יהיה להציגה כבר בחודש יולי הקרוב לקבינט המדיני-ביטחוני של הממשלה החדשה. על פי תדריך הרמטכ"ל, בבסיס עשייתו מעמיד צה"ל את העקרון של "מוכנות והשתנות".

בין היתר, יזם הרמטכ"ל הקמת יחידה "רב מימדית" שתשלב כוחות חי"ר, הנדסה, נ"ט, אש, אוויר ומודיעין. על פי תוכניתו, הגוף החדש יהווה יחידת מודל לשינויים עתידיים ביחידות המתמרנות של הצבא.

חיילים בצה''ל
חיילים בצה''ל | צילום: החדשות 13

החלטה נוספת שקיבל כוכבי היא הקצאת משאבים לשיפור היכולות בקצה המבצעי של צה"ל, בדגש על יכולות נ"ט ויכולות מהאוויר. זאת, על מנת לחזק את יכולת הכוח הלוחם, להשמיד את מטרות האויב ולשלול את יכולותיו בעוצמה רבה ובמהירות כדי לקצר את המלחמה הבאה.

עוד מתכנן הרמטכ"ל לחזק מהלך המכונה "טרנספורמציה דיגיטלית", שמשמעותו הקמת יחידה מטכ"לית שתוביל את הנושא, מתוך הבנה שכך יתאפשר חיבור כל היחידות והכוחות בשדה הקרב זה לזה.

כפי שכבר דווח בעבר, הרמטכ"ל החליט גם על הקמת מנהלת מטרות רב זרועית, גוף משותף לחיל האוויר ולאמ"ן עם הפיקודים המרחביים, לשם ייצור מטרות לתקיפה בשעת מלחמה בגזרות השונות. כמו כן, הוחלט על הקמת מנהלת שילו"ח - חטיבה שתעסוק בשיטות לחימה רב זרועיות חדשניות ובחדשנות טכנולוגית.