צה"ל הודיע: "הפוגה טקטית" בלחימה בצפון רצועת עזה

כשברקע נמשכת ההימלטות ההמונית מצפון הרצועה, דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פנה לתושבי עזה בהודעה שפרסם בטוויטר - בה הודיע על "הפוגה טקטית" בלחימה במחנה הפליטים ג'באליה למשך ארבע שעות. בנוסף, נכתב בהודעה כי ציר בטוח שמאפשר בריחה דרומה יפתח בדרך סלאח א-דין דרומית מואדי עזה, בין השעות תישע בבוקר לארבע אחר הצהריים

תושבי עזה נמלטים מצפון הרצועה דרומה
תושבי עזה נמלטים מצפון הרצועה דרומה | צילום: רויטרס

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הודיע הבוקר (שבת) בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי צה"ל יבצע "הפוגה טקטית" בלחימה במחנה הפליטים ג'באליה, למשך ארבע שעות בין השעה עשר בבוקר לשתיים בצהריים - במטרה לאפשר לתושבי מחנה הפליטים להימלט דרומה.

בנוסף, בהודעתו של אדרעי נמסר כי הימלטות בטוחה תתאפשר באמצעות ציר מאובטח שיפתח בדרך סלאח א-דין ועד דרומית מואדי עזה, למשך שבע שעות - בין השעה תשע בבוקר ועד לארבע אחר הצהריים. להודעה נוסף מספר טלפון שדרכו ניתן לדווח לצה"ל על ניסיונות של חמאס לחסום את הדרך ולמנוע הימלטות של אזרחים.

עזתים נמלטים דרומה
עזתים נמלטים דרומה | צילום: רויטרס
תושבי עזה נמלטים מצפון הרצועה דרומה
צילום: רויטרס

על פי דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, מאות אלפי עזתים כבר ברחו מצפון הרצועה דרומה. בימים האחרונים תועדו שיירות ארוכות של אזרחים עזתים הנושאים דגלים לבנים ועושים את דרכרם לאזור מבטחים, בהתאם לדרישת צה"ל, הפועל לצמצם את הפגיעה באזרחים בלתי מעורבים במהלך התקיפות האוויריות והקרקעיות שמתבצעות בצפון הרצועה.

תושבי עזה נמלטים מצפון הרצועה דרומה מלחמת חרבות ברזל
צילום: רויטרס

ההודעה של צה"ל על הפוגת הלחימה מגיעה לאחר שדובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון קירבי אמר שלשום בתדרוך לעיתונאים כי ישראל תבצע הפוגות בלחימה למשך ארבע שעות בצפון רצועת עזה מדי יום. בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדבריו של קירבי: "הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. ישראל מאפשרת מסדרונות מעבר בטוחים מצפון הרצועה לדרומה, כפי שעשו 50,000 עזתים רק אתמול. אנו קוראים שוב לאוכלוסייה האזרחית בעזה להתפנות דרומה".