הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בצפון רצועת עזה

מניין החללים בקרבות בעזה מאז החל התמרון הקרקעי עלה ל-285: סרן ישראל יודקין, בן 22 מכפר חב"ד, וסמ"ר אליהו חיים אמסלם, בן 21 מרעננה, שניהם מחטיבת כפיר, נפלו בקרב בצפון הרצועה. בקרב אחר נפל רס"ר (מיל') גדעון חי דירוא, לוחם יהל"ם בן 33 מתל אביב. שלושה לוחמים נוספים נפצעו קשה בקרבות, ובגבול הצפון נפצע לוחם מילואים בתאונה מבצעית

זמן צפייה: 04:57

דובר צה"ל התיר הערב (רביעי) לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמים שנפלו בקברות בצפון רצעות עזה: סרן ישראל יודקין, בן 22 מכפר חב"ד, קצין לוחם בגדוד 97 של חטיבת כפיר; סמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם, בן 21 מרעננה, לוחם בגדוד 97 של חטיבת כפיר; ורס"ר (מיל') גדעון חי דירוא, בן 33 מתל אביב, לוחם ביחידת יהל"ם.

רס"ר דירוא נפל בעקבות פיצוץ מטען במבנה, בעקבותיו נפצעו באורח קשה קצין לוחם מגדוד 97 של חטיבת כפיר ולוחם במילואים מיחידת יהל"ם. סרן יודקין וסמ"ר אמסלם נהרגו מירי צלף, שהביא בנוסף לפציעתו באורח קשה של לוחם בגדוד 97 של חטיבת כפיר.

בנוסף הותר לפרסום כי לוחם מילואים בגדוד 9263 של חטיבה 226 נפצע היום באורח קשה, בתאונה מבצעית בגבול הצפון. הבוקר הודיע דובר צה"ל  כי לוחם מגדוד 222, חטיבת כרמלי, נפצע אתמול באורח קשה במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה.

מתחילת המלחמה נפלו 634 חיילי צה"ל, בהם 285 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז החל התמרון הקרקעי. אלה שמותיהם וסיפוריהם.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה | צילום: רויטרס

בעיריית רעננה ספדו לסמ"ר אמסלם: "סמ"ר אליהו אלי חיים אמסלם ז"ל, בן העיר רעננה, עלה עם משפחתו לארץ מצרפת בשנת 2015, והוא בוגר תיכון אמי"ת כפר בתיה בעיר. הותיר אחריו במותו הורים, ג'ק ואלכסנדרה ואחים יחזקאל וגילה". מסע הלווייתו של סמ"ר אמסלם יצא מחר בשעה 11:15, מבית המשפחה ברחוב החשמונאים 32 אל בית העלמין הצבאי ברחוב קלוזנר רעננה. מהעירייה קראו לתושבים להצטרף עם דגלי ישראל למסלול בו תעבור משפחתו של אמסלם בדרך לבית העלמין.

מהוועד המקומי של כפר חב"ד נמסר: "ועד מקומי כפר חב"ד מודיע בצער רב ובכאב גדול על נפילתו על קידוש ה' של החייל התמים ישראל יודקין הי"ד בקרב קשה ברצועת עזה. ישראל הי"ד הוא בנם של הרב טוביה וציפי יודקין, מוותיקי התושבים בכפר חב"ד. ועד הכפר יחד עם תושבי הכפר עומדים לצד המשפחה בשעות הקשות ומתפללים יחד לניצחון עם ישראל על האויבים ולחזרתם של כלל החטופים". הודעה בנוגע להלוויתו של יודקין תפורסם בהמשך.

סמ"ר נועם בטאן, סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין
סמ"ר נועם בטאן, סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין | צילום: דובר צה"ל
רס"ן גל שבת
רס"ן גל שבת | צילום: דובר צה"ל

ביום ראשון הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללים נוספים: סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין, בן 20 מאילת, וסמ"ר נועם בטאן, בן 20 ממושב יד רמב"ם, לוחמי סיירת גבעתי שנפלו בקרבות בדרום הרצועה בעקבות התפוצצות מטען - ורס"ן גל שבת, בן 24 מקציר, שמת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה לפני שבוע בהיתקלות עם מחבלים בג'באליה שבצפון רצועת עזה.