בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס בצפון הרצועה

לאחר שנורו 4 רקטות לעבר העוטף, כאשר שתיים יורטו ושתי אחרות נפלו בשטחים פתוחים, חיל האוויר החל לתקוף מוצבים של ארגון הטרור. במקביל, שלושה בלוני נפץ אותרו בשדרות

זמן צפייה: 00:50

מתיחות בדרום: מטוסי קרב של חיל האוויר תקף הערב (רביעי) מספר יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי. זאת בתגובה לארבע רקטות שנורו מוקדם יותר היום לעבר יישובי העוטף.

במקביל, שלושה בלונים אותרו בשדרות, וכוחות הביטחון שהוזעקו למקום אישרו כי מדובר בבלונים שעליהם חובר מטען נפץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

4 רקטות נורו לעבר עוטף עזה – שתיים יורטו ע"י כיפת ברזל

הרבש"צים בעוטף מאיימים: ננתק קשר עם הצבא – עד שנחדל לפעול

"יירטה את כל האיומים": סדרת ניסויים מוצלחת בכיפת ברזל • צפו

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200115-2110' autoplay='0' credit='' desc='הזירה בה אותרו שלושה בלוני נפץ בשדרות' kid='' duration='0'']

מצה"ל נמסר כי "אנו רואים בחומרה את הירי לעבר שטח ישראל, ונמשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

על פי ההערכה בצה"ל, פעילים סוררים של הג'יהאד האסלאמי הם אלה שביצעו את ירי הרקטות היום. למרות זאת, כאמור, תקף צה"ל מתקן לייצור רקטות של חמאס.

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel, As Seen From The City Of Ashkelon
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

כאמור, מוקדם יותר היום נורו ארבע רקטות - כאשר שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ושתיים נחתו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בגוף, אך היו נפגעים בנפש. לא נגרם נזק לרכוש. זאת, לאחר שלושה שבועות שבהם לא נורתה אף רקטה מעזה לישראל.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לירי ואמר כי "נתניהו נכשל בתפקידו לספק ביטחון לתושבי הדרום. אנחנו נשים סוף לחגיגת הטילים והמזומנים שהוא מעביר לחמאס. הגיע הזמן להכרעה".

לאחר הירי, מנהלת החינוך בקיבוץ נחל עוז שלחה להורים הודעה מוקלטת: "אני חייבת לשתף אתכם. מצאתי את עצמי עם 44 ילדים פזורים בכל הדשא, חלקם שוכבים על הדשא, חלקם במגונית אחת וחלקם במגונית אחרת, וחלק בממ"ד של המרכז. לא מאחלת את זה לאף אחד, כשאני רצה ורואה את הדברים האלה עפים מעלי. לתשומת ליבכם, נחל עוז כן לוקח את זה קשה".