הותר לפרסום: רס"ל במיל' יהודה גטו נהרג מפיצוץ מטען ליד טולכרם

רב-סמל במילואים יהודה גטו, נהג מבצעי בן 22 מפרדס חנה-כרכור, נפל במהלך פעילות לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס בשומרון, לאחר שרכב הנמר בו נסע עלה על מטען עוצמתי. בפיצוץ נפצע מפקד מיחידת דובדבן באורח קשה

זמן צפייה: 00:29

צה"ל התיר הערב (שני) לפרסום כי רס"ל במיל' יהודה גטו, נהג מבצעי בן 22 מפרדס חנה-כרכור, נפל במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטולכרם שבשומרון, כאשר רכב הפנתר בו נסע עלה על מטען. בנוסף, מפקד ביחידת דובדבן נפצע באורח קשה בתקרית.

הפעילות בה נפל רס"ל במיל' גטו יועדה לסיכול טרור במחנה נור א-שמס. המטען התפוצץ סביב השעה 7:00 בבוקר, בעת בה נסע ברכבו יחד עם המפקד מיחדית דובדבן, זמן קצר לאחר שלוחמים אחרים ירדו ממנו.  על-פי תחקיר ראשוני של צה"ל, המטען הקטלני היה ככל הנראה מתוצרת עצמית, והוא הכיל עשרות קילוגרמים של חומר נפץ. הוא הוטמן בחלק העליון של הציר - בו לא בוצע חישוף על-ידי שופל או D9 בשל הנחה שבמרחב לא הוטמנו מטענים. בעקבות הפיצוץ פונו כמה לוחמים נוספים לקבלת טיפול רפואי.

במהלך הפעילות במחנה הפליטים הבוקר בוצע ירי מכלי טיס לא מאויש לעבר חמושים במרחב. כתוצאה מהתקיפה נהרגו מספר מחבלים  וכן אישה פלסטינית. ⁠בנוסף, כוחות מיחידת דובדבן חיסלו מחבל שניסה לירות על הכוחות.

כוחות צה״ל ברצועת עזה
כוחות צה״ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

הרב רמי כדר, מנהל ישיבת אמית נתיבות דרור אור עקיבא בה למד רס"ל במיל' גטו, ספד: "קהילת הישיבה ובוגריה אבלים וכואבים על נפילתו של בוגרנו האהוב, יהודה, בידי בני עוולה. ליהודה היתה עין טובה ולב טוב ועל כן היה תלמיד חביב ואהוב על כולם, על חבריו ועל מוריו. נער צנוע שאהב את החיים, את משפחתו ואת עמו וביקש לשרת את המדינה ולהגן עליה מפני מבקשי נפשה. ליבנו נשבר ואנחנו מבקשים לחבק את משפחתו היקרה ואת כל אוהביו".

סרן אלון סקאג'יו, זירת האירוע בג'נין
סרן אלון סקאג'יו, זירת האירוע בג'נין | צילום: דובר צה"ל

זו הפעם השנייה תוך חמישה ימים בה נופל חייל צה"ל כתוצאה מפיצוץ מטען בשטחים. בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר נהרג סרן אלון סאקאג'יו, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, בן 22 מחדרה, במהלך פעילות מבצעית בג'נין. לוחם נוסף נפצע באורח קשה בתקרית, ובנוסף נפצעו קצין צה"ל, פראמדיקית ושלושה לוחמים באורח בינוני. כמו כן, קצין צה"ל, לוחם מילואים ושמונה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל.

מממצאי התחקיר הראשוני של האירוע הקשה בג'נין עלה כי במהלך פעילות הכוחות לסיכול תשתיות טרור של חמאס במחנה הפליטים בג'נין, נכנסו הכוחות מכמה כיוונים. באחד מהם עלה רכב תאג"ד על מטען - וצוות לוחמים הוזעק לחלץ אותו. כשהגיע הכוח הנוסף, הופעל מטען חבלה אחר – שגרם לפגיעות הקשות. בציר שבו התפוצץ המטען עבר כלי הנדסי שחישף את השביל על מנת לנטרל אותו ממטענים, אך לפי הערכות, המטענים הוטמנו בעומק של כמטר וחצי באדמה, ולכן לא התפוצץ בפעולת החישוף.

סמל אורי יצחק חדד
סמל אורי יצחק חדד | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום התיר דובר צה"ל לפרסום את שמו של חלל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: סמל אורי יצחק חדד, בן 21 מבאר שבע, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. לוחם נוסף מחטיבת הנח"ל נפצע באורח קשה.

מתחילת המלחמה נפלו 672 חיילי צה"ל, בהם 317 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.