מתחילת הלחימה: 9 לוחמים נהרגו באירועי דו"צ ובטיחות בצה"ל

לאחר שחמישה חיילי צה"ל נהרגו בעזה מירי דו-צדדי, בנוסף למקרים של דריסת טנק, פיצוץ מטען של צה"ל ואירועי בטיחות נוספים, אלוף פיקוד הדרום קיים כנס מיוחד שבו הוצגו הנתונים מהשטח, והתקיים דיון על דרכים למניעת חזרה של האירועים בעתיד. בנוסף להרוגים, 57 חיילים נפצעו מאש כוחותינו ובאירועי בטיחות מאז החל התמרון הקרקעי

זמן צפייה: 02:33

בעקבות מספר גבוה יחסית של מקרים בהם נהרגו ונפצעו חיילי צה"ל כתוצאה מירי דו-צדדי ואירועי בטיחות במסגרת הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, התקיים בימים האחרונים כנס בטיחות בלשכתו של מפקד פיקוד דרום, האלוף ירון פינקלמן, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

במסגרת כנס הבטיחות נחשפו נתונים מדאיגים, לפיהם תשעה חיילים נפלו בעקבות פעולות של כוחות צה"ל. חמישה חיילים נהרגו מירי דו צדדי שבוצע על ידי כוחותינו, חייל אחד נהרג מפליטת כדור מקלט "נגב", חייל אחד נהרג מפיצוץ מטען של צה"ל, חייל אחד נהרג מדריסת טנק וחייל נוסף נהרג כתוצאה מנפילה וחבלה. בנוסף, 57 חיילים נפצעו בטעויות שבוצעו על ידי כוחות צה"ל בשטח.

הנתונים הוצגו בפני האלוף פינקלמן במטרה למנוע תקריות דומות נוספת עם חידוש הלחימה ברצועה. בכל מלחמה מתרחשים מקרים של ירי דו-צדדי, אך לאור ריבוי התקריות בסבב הלחימה הנוכחי מאמינים בצה"ל שניתן יהיה להוריד את מספר התאונות בהמשך.

הנתונים אודות אירועי ירי דו-צדדי מאז החל התמרון הקרקעי
הנתונים אודות אירועי ירי דו-צדדי מאז החל התמרון הקרקעי

בתוך כך, במהלך היום הפסקת האש עמדה בסכנה לאחר שמחבלי חמאס הפעילו מטעני חבלה וירו בנשק קל לעבר כוח צה"ל ברצועה בשלוש תקריות שונות, בהם נפצעו כמה חיילים באורח קל. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי אך לאחר מכן לא התפתחו אירועים נוספים.