סמוך לג'נין: כוחות הביטחון סיכלו חוליית טרור בדרך לפיגוע

כוחות מיוחדים של הימ"מ ושב"כ הגיעו לכפר עראבה שבצפון השומרון, וחיסלו חוליית מחבלים ממחנה הפליטים ג'נין שתכננה לצאת ברכב לבצע פיגוע. שלושה מחבלים נהרגו. נתניהו: "נמשיך לפעול נגד מבקשי נפשנו בכל מקום ובכל זמן"

זמן צפייה: 05:33

כוחות מיוחדים של הימ"מ, שב"כ וצה"ל סיכלו הערב (ראשון) בכפר עראבה שבצפון השומרון חוליית מחבלים ממחנה הפליטים ג'נין, שתכננה לצאת ברכב לבצע פיגוע. שלושה מחבלים נהרגו באירוע. ברכב נמצא נשק מסוג M16 ומחסניות אשר שימשו את החוליה.

יעד הפיגוע עדיין לא ידוע, אך שב"כ הביא את המידע המודיעני על כך שהחולייה בדרכה לבצע פעילות טרור. צוות של הימ"מ התמקם על הדרך של המחבלים בסיוע של סיירת גולני, וביצע ירי כבד לעבר רכבם של המחבלים - שהיו חמושים אך לא הצליחו לפגוע בכוחות הלוחמים.

ראש החולייה שנהרג הוא נאיף אבו צויצ, תושב מחנה הפליטים ג'נין בן 26, שהיה מעורב בפעילות צבאית נגד כוחות צה"ל, וכן מעורב בקידום פעילות צבאית באכוונת גורמי טרור מרצועת עזה. יחד עימו ברכב נהרגו שני חברי חוליה נוספים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308061747' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד סיכול החוליה' poster='' kid='1_a1ne18ci' duration='9']

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "מברך את כוחות הביטחון וצה"ל על סיכול חוליית הטרור שעשתה את דרכה לפיגוע נגד אזרחי ישראל. אנחנו נמשיך לפעול נגד מבקשי נפשנו בכל מקום ובכל זמן".

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "יישר כוח ללוחמי צה"ל, ימ"מ ושב"כ, אשר בפעולה מהירה ומדויקת, סיכלו לפני זמן קצר חולית מחבלים שהיו בדרכם לביצוע פיגוע נגד אזרחים ישראלים. ‏כוחות הביטחון ימשיכו ויפעלו בכל מקום בו ידרשו כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. ‏נרדוף ונשיג את אויבינו".

חאזם קאסם, אחד מדוברי חמאס בעזה, הגיב לחיסול: "האויב הציוני ביצע פשע חדש עם חיסולם של שלושה מבני העם הפלסטיני בג'נין, ומדובר בהסלמה של התוקפנות והטרור של ישראל נגד הפלסטינים. הכיבוש לא יימלט מלשלם על פשעיו והתוקפנות של הכיבוש לא תעבור מבלי שישראל תשלם על כך ע"י העם וההתנגדות הפלסטינית. דם השהידים יהיה דלק להסלמת הפיגועים ולהמשך האינתיפאדה וההתקוממות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308061734' autoplay='0' credit='' desc='זירת סיכול החוליה' poster='' kid='1_o3q20ln4' duration='8']

הנשק שאותר ברכב המחבלים
הנשק שאותר ברכב המחבלים | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, הלילה מיפו לוחמי צה"ל את ביתו של המחבל כאמל אבו בכר, שרצח את סייר העירייה חן אמיר בפיגוע הירי בתל אביב אמש. אבו בכר הוא תושב הכפר רומנה בנפת ג'נין. במהלך הפעילות הושלך מטען לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי. לא היו נפגעים בקרב הכוחות. במקביל, נעצרו במהלך הלילה ארבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

אבו בכר בן ה-22 מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי. המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי הוא הותיר אחריו מכתב שבו הביע את רצונו "להקריב את עצמו ולהפוך לשאהיד". הוא היה מבוקש על-ידי כוחות הביטחון לאחר שבעבר היה מעורב בפיגועים.

Whatsapp Image 2023 08 06 At 0
כוחות צה''ל במיפוי בית המחבל | צילום: דובר צה''ל

הפיגוע התרחש אתמול מעט אחרי 19:00 בצומת הרחובות מונטיפיורי ואלנבי בתל אביב. המחבל עורר את חשדם של שני סיירי ביטחון עירוניים, שהורו לו לעצור. בתגובה, הוא פתח לעברם באש ופצע את חן אמיר באורח אנוש. הסייר השני ירה לעבר המחבל ונטרל אותו. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של אמיר בבית החולים איכילוב.