גורם ביטחוני: "כל יום שעובר - כאילו נמנעו 2 פיגועים"

בעקבות גל הפיגועים, צה"ל ממשיך בפעילותו בג'נין ובצפון השומרון ומסכל פיגועים בשלב ההוצאה לפועל. הרמטכ"ל הורה לשלוח חיילי הנדסה על מנת להתחיל ולסגור את הפרצות בגדר ההפרדה - לראשונה מזה שנים

זמן צפייה: 02:00

גורם ביטחוני כבכיר אמר הערב (שני) שבכל יום שעובר שבו צה"ל ממשיך בפעילותו בשטחים, ניתן להתייחס לכך כאילו 2 פיגועים לא יצאו לפועל. כל הפעולות, בעיקר באזור ג'נין וצפון השומרון הן סיכול של פיגועים שבהם יש כבר נשק ומחבלים עם נכונות לצאת.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה להוציא את כל יחידות ההנדסה מכל הפיקודים כדי לשלוח אותן אל גדר ההפרדה במטרה לעבוד על הפרצות. צה"ל החל לתקן את הפרצות בגדר לראשונה מזה שנים, תחילה באזור ג'נין, במטרה להקשות על שב"חים ומפגעים להגיע לתחומי ישראל.

פעילות צה''ל בשטחים
פעילות צה''ל בשטחים | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, לאחר הטרגדיה אתמול באשקלון שבה נורה צעיר יהודי על הרצף האוטיסטי, הערב פורסם שאותו צעיר הגיע למקום ברכב, כשבידו אקדח אוויר (איירסופט). האקדח היה נראה לחיילי צה"ל כאקדח אמיתי. בנוסף, פורסם כי מפקד חטיבת בנימין שירה בו באירוע, אלוף משנה אליאב אלבז היה שם בפגישה ביטחונית רגישה.

החיילת שממנה ניסה לחטוך הצעיר את הנשק סיפרה: "הוא רץ לעברי וניסה לחטוף לי את הנשק. נאבקתי בו ואז הוא שלף אקדח, חשבתי שזה אקדח אמיתי והוא הולך לירות בי - אז שחררתי את הנשק".