בתגובה לבלוני התבערה: טנקים תקפו עמדות חמאס ברצועת עזה

דו"צ אישר כי עקב המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל, הצבא תקף גם הלילה מטרות של ארגון הטרור ברחבי הרצועה • סוכל ניסיון פיגוע סמוך לכפר דיר אבו משעל בשומרון

זמן צפייה: 00:19

מתיחות בדרום: דובר צה"ל אישר הלילה (חמישי) כי טנקים תקפו עמדות תצפית של חמאס ברחבי רצועת עזה, בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי הדרום. זאת לאחר שאתמול פרצו 28 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת הבלונים. על פי דיווחים פלסטיניים, לא היו נפגעים בתקיפת צה"ל.

במקביל, סיכלו לוחמי צה"ל ניסיון פיגוע, סמוך לכפר דיר אבו משעל שביהודה ושומרון. הכוח זיהה חוליית מחבלים שנשאו חומרים המשמשים להצתת בקבוקי תבערה והניחו צמיגים, כדי להבעירם ולפגוע בכלי רכב אזרחיים שנעו על בכביש סמוך. הלוחמים ירו לעבר המחבלים, שניים מהם נמלטו ואחד נפגע ומת מפצעיו לאחר מכן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

15 שנה אחרי: גלעד שרון מספר על קבלת ההחלטות שהובילו להתנתקות

גברים מול נשים: מה ההסתברות שחולה קורונה ידרדר למצב קשה?

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2020820703' autoplay='0' credit='' desc='סוכל ניסיון פיגוע ביהודה ושומרון' kid='1_rvrr2xow' duration='22'']

בתוך כך, על רקע האיומים בישראל לשוב לסיכולים הממוקדים ברצועת עזה אמר היום מקור צבאי פלסטיני לעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני כי חמאס העביר מסר לישראל, לפיו סיכולים ממוקדים הם "הכרזת מלחמה" והוסיף כי ארגון הטרור "ישרוף את תל אביב באלפי טילים".

כמו כן, מקור אחר בחמאס אמר לעיתון כי "הדיונים על רגיעה, אותם מובילים המצרים, נמשכים למרות שהמשלחת הביטחונית המצרית עזבה". עוד מסר הגורם כי "חמאס העבירה מסר כי אינו מעוניין כעת בעימות צבאי, אך עקשנותה של ישראל עלולה להוביל לכך". נוסף על כך, העיתון דיווח כי השגריר הקטרי לרצועת עזה, מחמד אל-עמאדי הביע נכונות להאריך את תשלום המענק לתושבים הפלסטינים בשישה חודשים נוספים.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

שלשום שוגרה רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל ונפלה בשטח פתוח. שתי ילדות בנות 7 ו-10 נחבלו קלות בריצה למרחב המוגן ונזקקו לטיפול. אזעקת צבע אדום נשמעה באשקלון ובקיבוץ זיקים, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד לעבר שטח ישראל.

בתגובה לירי, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס כמה יעדים של חמאס ברצועה, בהם מתחם של המערכים המיוחדים בארגון. הרקטה שוגרה בזמן ששר החינוך יואב גלנט סיור באשקלון, בתום יום שבו נרשמו כ-40 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה לישראל.