מה יעלה בגורל גל"צ? מסתמן שגנץ לא יסגור את התחנה בקרוב

לאחר תקופה שבה לא היה ברור אם התחנה הצבאית תיסגר, שר הביטחון החליט שלא להביא את ההצעה לשולחן הממשלה. בקרוב יחל הליך לבחירת מפקד קבע לתחנה, שעליו תוטל האחריות להפריט אותה

זמן צפייה: 01:16

שר הביטחון בני גנץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דנו לאחרונה רבות בעתידה של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. לעת עתה החליט שר הביטחון לא להביא לשולחן הממשלה את ההצעה לסגור את התחנה לאחר שהבין שיש לפניו קרבות פוליטיים חשובים יותר בממשלה, כמו פנסיות לאנשי הקבע, הקמת ועדת החקירה לצוללות. עם זאת, בקרוב יחל הליך להקמת ועדת איתור לבחירת מפקד קבע לתחנה, שעליו תוטל אחריות להפריט אותה.

השר גנץ מעוניין להדגיש למועמדים כבר עכשיו שהוא עדיין לא ירד לחלוטין מרעיון סגירת התחנה. יש לציין כי בשבועות האחרונים נבדקה במשרד הביטחון הפרוצדורה החוקית הנדרשת למקרה שהשר יבחר ללכת באפיק של הפרטה.

בהקשר הזה ראוי להזכיר שמה שמפריע לגנץ היא העובדה שחיילים עוסקים באקטואליה, אולם דווקא בתקופה האחרונה החלה המפקדת בפועל, העיתונאית גלית אלטשטיין, בתהליך של איזרוח התחומים האקטואליים, וככל שהמהלך הזה יושלם התחנה תישאר פתוחה.