סרן דוד חזות, מפקד מחלקה בגדוד 12 של גולני, נפל בקרב בלבנון

הותר לפרסום: סרן דוד חזות, בן 21 מאשקלון, נהרג בהיתקלות עם מחבל חיזבאללה בדרום לבנון. לוחם נוסף נפצע קל בתקרית, ומיד אחריה פתחו הכוחות בסריקות אחר המחבל, שאותר במבנה סמוך - וחוסל. סרן חזות הובא למנוחות באשקלון, אמו ספדה לו בדמעות: "אנציח אותך, אהפוך עולמות שיידעו מי היית"

זמן צפייה: 05:30

דובר צה"ל התיר היום (ראשון) לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל בדרום לבנון: סרן דוד חזות, בן 21 מאשקלון, מפקד מחלקה בגדוד 12 של חטיבת גולני, שנהרג בהיתקלות עם מחבל חיזבאללה. הוא הותיר אחריו אם ואחות. לוחם נוסף נפצע באורח קל בתקרית, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

התקרית הקשה התרחשה הלילה בסביבות השעה 02:00, כאשר לוחמים מצוות הקרב של חטיבת גולני נתקלו במחבל חיזבאללה בשעה שנכנסו לאיתור חשוד במרחב דיר סיראן שבדרום לבנון. במהלך חילופי האש נהרג סרן חזות, והלוחם הנוסף נפצע באורח קל. אחרי התקרית פתחו הכוחות בסריקות אחר המחבל ותקפו מטרות במרחב. לבסוף, אותר המחבל באחד מהמבנים הסמוכים לנקודת ההיתקלות - וחוסל על-ידי הכוחות.

הערב, בבית העלמין באשקלון, הובא סרן דוד חזות למנוחות. אלפים הגיעו כדי לחלוק לו כבוד אחרון - ואמו גלית ספדה לו בדמעות: "בן שלי, לב שלי, חיים שלי. היית חדור מטרה, מהצופים ועד למכינה: 'אמא, אני רק גולני'. הלכתי אחריך לכל מקום". היא תיארה את מסירותו של דוד לפקודיו ואת השאיפה שלו למנהיגות אמיתית: "רצית לפקד על לוחמים". היא הוסיפה בכאב: "היית מלך בחייך, היית מלך במקצוע, והלכת כמו מלך. אני אנציח אותך, אהפוך עולמות שיידעו מי היה דוד חזות".

האם ציינה כי בשיחתם האחרונה לפני שבועיים, אמר לה בנה: "רק מי ששם מסוגל להבין כמה אנחנו צריכים להיות שם, לקרוע להם את הצורה. זה המלאכה". בת זוגו, רון סימון, נפרדה ממנו בבכי: "נשמה טהורה שלי. אהבת חיי. תמיד ידעתי שאם יקרה לך משהו - זה יהיה בגלל האכפתיות שלך. תמיד היית ראשון, חייב להוות דוגמה לחיילים". היא הוסיפה: "תודה שזכיתי שתהיה אהבת חיי. הלוואי שהיית באמת בעלי ואבא של הילדים שלי".

38 חיילים נפלו מאז חידוש המערכה בצפון לפני כארבעה חודשים, עם פרוץ מבצע "שאגת הארי". מתחילת המלחמה נפלו 963 חללי צה"ל, בהם 473 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה ו-85 לוחמים שנפלו בקרבות בדרום לבנון. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

כוחות חטיבת גולני בדרום לבנון
כוחות צה"ל בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל בדרום לבנון
כוחות צה"ל בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

ביום שישי הודיע צה"ל כי קצין לוחם נפצע באורח בינוני וקצין לוחם ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מהיתקלות עם מחבל חיזבאללה בדרום לבנון, במהלך פעילות מבצעית של צק"ח 679 במרחב הביטחוני בבית יאהון. המחבל ששהה במבנה השליך רימון לעבר הכוחות, שהשיבו באש וחיסלו אותו.

ביום חמישי הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל בדרום לבנון: רס"ר (מיל') באסל סויד, בן 32 מפקיעין, נהג בגדוד 75, עוצבת סער מגולן (חטיבה 7), שנהרג בתאונה מבצעית. לפי התחקיר הראשוני, כלי רכב צבאי התהפך בכפר ראב א-תלתין, וכתוצאה מכך נהרג רס"ר במיל' סויד, ולוחם נוסף נפצע באורח בינוני.

רס"ר (מיל') באסל סויד
רס"ר (מיל') באסל סויד | צילום: דובר צה"ל

רס"ר (מיל') סויד עבד כרכז תפעול בהנהלה אדמינסטרטיבית בבית החולים רמב"ם בחיפה. ד"ר מיכל מקל, מנכ"לית רמב"ם, ספדה לו: "זהו יום עצוב מאוד עבור כל משפחת רמב"ם - להתעורר לבשורת איוב כזו. הלב נשבר. באסל עשה מאות ימי מילואים בשנים האחרונות , אדם שנתן מעצמו מעל ומעבר לחברה הישראלית, וגם פה ברמב"ם הוא מוכר היטב בזכות המסירות החריצות, והנכונות לעזור שלוו תמיד בחיוך. הוא היה פעיל מאוד בהתארגנות של בית החולים באירועי המלחמה והכל בנועם ושלווה. אני שולחת חיבוק חם למשפחתו בפקיעין שעטופה כעת באבל הכבד. מי ייתן ולא יידעו עוד צער".

ראאד אבו אלקיעאן שנהרג בתאונה מבצעית בצפון רצועת עזה
ראאד אבו אלקיעאן שנהרג בתאונה מבצעית בצפון רצועת עזה

יום קודם לכן הודיע צה"ל על נפילתו של ראאד אבו אלקיעאן, עובד קבלן במשרד הביטחון, בן 49 מהמועצה האזורית חורה שבנגב, שנהרג מקריסת מבנה על הכלי ההנדסי שבו שהה במהלך עבודתו בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. התקרית התרחשה במהלך פעילות הנדסית, כשבמסגרת פעולות לשיטוח השטח, קרס צריח של מסגד על הבאגר שבו פעל אבו אלקיעאן, שנהרג במקום.