הותר לפרסום: סמ"ר עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, נפל בדרום הרצועה

מניין חללי צה"ל בעזה מאז החל התמרון הקרקעי עלה ל-339: בקרב בדרום הרצועה נפל סמל-ראשון עמית פרידמן, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, בנו של מנהל ועדת החוץ והביטחון של הכנסת

זמן צפייה: 04:23

דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: סמל-ראשון עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל.

עמית הוא בנו של אסף פרידמן, מנהל ועדת החוץ והבטחון של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בשמי ובשם ועדת החוץ והביטחון, אני מבקש לשלוח תנחומים ולחבק את משפחת פרידמן על נפילת בנם, עמית, בפעילות מבצעית אמש. עמית הוא בנו של מנהל ועדת החוץ והביטחון, אסף פרידמן. בשעתם הקשה, אני מבקש לחזק את ידי המשפחה - ליאת, אסף והבנים, רועי ויובל, ואת חבריו של גיבור ישראל, עמית פרידמן הי"ד. מדינת ישראל כולה מצדיעה לנופלים ותנצור את זכרם לעד".

הלוויית סמל-ראשון עמית פרידמן
הלוויית סמל-ראשון עמית פרידמן | צילום: רויטרס
הלוויית סמל-ראשון עמית פרידמן
הלוויית סמל-ראשון עמית פרידמן | צילום: רויטרס
הלוויית סמל-ראשון עמית פרידמן
הלוויית סמל-ראשון עמית פרידמן | צילום: רויטרס

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 703 חללים, בהם 339 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

לוחמי צוות הקרב של הנח"ל בעזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

ביום ראשון השבוע הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל: רב-סמל ראשון (מיל') שלמה יהונתן חזוט, בן 36 מאשדוד, לוחם בגדוד 9207, חטיבת 'ירושלים' (16), נהרג כתוצאה מפיצוץ מטען במהלך סריקה של רכב מסוג די-9 בשכונת זייתון שבמרכז הרצועה. באותה תקרית נפצע לוחם מילואים נוסף באורח קשה. סמל-ראשון עמית צדיקוב, בן 20 מבית דגן, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נהרג גם הוא מפיצוץ מטען בדרום הרצועה.

רס"ר (מיל') שלמה יהונתן חזוט
רס"ר (מיל') שלמה יהונתן חזוט | צילום: דובר צה"ל
סמ"ר עמית צדיקוב
סמ"ר עמית צדיקוב | צילום: דובר צה"ל

באותו יום הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל במהלך מתקפת התגובה של חיזבאללה: סמל-ראשון דוד משה בן שיטרית, בן 21 מהיישוב גבע בנימין, שנהרג מפגיעת יירוט של כיפת ברזל בספינת "דבורה" של חיל הים בגבול הצפון. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים בנהריה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

סמ"ר דוד משה בן שטרית
סמ"ר דוד משה בן שיטרית

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול במרכז הרצועה, בח'אן יונס וברפיח, ומדובר צה"ל נמסר כי בשבועיים האחרונים הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים, והותקפו מהאוויר למעלה מ-100 מטרות טרור בדרום רצועת עזה.