סמ"ר דוד משה בן שיטרית נהרג מפגיעת מיירט בספינת חיל הים

הותר לפרסום: סמל-ראשון דוד משה בן שיטרית, בן 21 מהיישוב גבע בנימין, נהרג בעקבות שיגור מיירט לעבר ספינת "דבורה" של חיל הים במהלך מתקפת התגובה של חיזבאללה. שני לוחמים נוספים נפצעו בינוני וקל. בצה"ל מעריכים שהמיירט זיהה את הספינה כמטרה, אך בוחנים גם את האפשרות כי הפגיעה נגרמה מרסיסים לאחר שיורט כטב"ם

זמן צפייה: 01:24

דובר צה"ל התיר הערב (ראשון) לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל במהלך מתקפת התגובה של חיזבאללה הבוקר: סמל-ראשון דוד משה בן שיטרית, בן 21 מהיישוב גבע בנימין, שנהרג מפגיעת יירוט של כיפת ברזל בספינת "דבורה" של חיל הים בגבול הצפון. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים בנהריה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות. באירוע נפצעו שני לוחמים בפלגה 914 של זרוע הים באורח בינוני וקל.

מפרטי תחקיר צה"ל אודות התקרית הקשה עולה כי הספינה עליה שהה סמל-ראשון בן שיטרית, שפעלה באזור כדי למנוע חדירה ימית מלבנון, נפגעה ככל הנראה ישירות מהמיירט של כיפת ברזל, שזיהה אותה כמטרה. עם זאת נבחנת האפשרות כי הפגיעה נגרמה מרסיסי היירוט.

שיגור המיירט בוצע בעקבות זיהוי של כטב"ם חיזבאללה שחדר לשטח הארץ, אך בשלב זה לא ברור כאמור האם היירוט פגע ישירות בספינה של חיל הים. הכטב"ם עצמו לא פגע בספינה, והיא תשוב לפעילות בעוד יומיים.

סמ"ר דוד משה בן שיטרית
סמ"ר דוד משה בן שיטרית | צילום: דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ מסר: "בכאב גדול נודע לנו הבוקר כי דוד, בנם של שמעון ואיריס, עובדת המועצה ואח של תמר, שיר והודיה נפל בעת שירותו בחיל הים במהלך הלחימה בצפון. דוד אהב את המדינה והיה נחוש לשרת את עם ישראל ולהילחם למענו. זו מכה קשה לכולנו ובייחוד ליישוב אדם שבשבוע שעבר ליווה למנוחות את הלוחם מרדכי בן שועם הי"ד. אני מבקש למסור תנחומים להורים ולאחיות – כולנו איתכם! וכן לחזק את תושבי אדם. בזכות החיילים הגיבורים שלנו עם ישראל ינצח".

מהיישוב גבע בנימין (אדם) נמסר: "דוד היה בחור חברמן וציוני, אדם של נתינה שחלם לשרת כדי לשמור על המדינה שהוא כל כך אהב. היישוב והמועצה מלווים את המשפחה בתקופה קשה זו".

תקיפה בלבנון
תקיפה בלבנון, לפנות בוקר | צילום: רויטרס

הבוקר פתח צה"ל במתקפת מנע בדרום לבנון, לאחר שזוהתה היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר ישראל. יותר מ-210 רקטות נורו לכיוון הצפון. בצה"ל אמרו כי מדובר באלפי קני שיגור שזוהו לאחר שכוונו לשטח ישראל, רובם לעבר הצפון - אך סוכל גם ירי מסיבי לעבר המרכז. כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו את התקיפה, ושעות לאחר האירוע הודיע צה"ל כי "רוב המתקפה שתכנן חיזבאללה סוכלה, ורוב האיומים ייורטו".

רס"מ (מיל') מרדכי יוסף בן שועם
רס"מ (מיל') מרדכי יוסף בן שועם | צילום: דובר צה"ל

סמ"ר בן שטרית הוא החלל השני מהיישוב גבע בנימין בשבוע האחרון. בסוף השבוע שעבר נפל רס"מ (מיל') מרדכי יוסף בן שועם, נהג משא כבד בן 34, אשר רכבו עלה על מטען במרכז הרצועה. מהפיצוץ נהרגו רס"מ (מיל') בן שועם ומפקדו, רס"ן (מיל') יותם יצחק פלד.

סמ"ר עמית צדיקוב
סמ"ר עמית צדיקוב | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום התיר דובר צה"ל לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות ברצועת עזה: סמל-ראשון עמית צדיקוב, בן 20 מבית דגן, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, אשר נהרג מפיצוץ מטען.

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 701 חללים, בהם 337 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.