רס"ר (מיל') ולרי צ'פונוב, בן 33 מנתניה, נפל מפגיעת כטב"ם בצפון

הותר לפרסום שמו של חייל המילואים שנהרג אתמול כתוצאה מהמטח של חיזבאללה לעבר הגליל: רב-סמל ראשון (מיל') ולרי צ'פונוב, קצין הרכב של גדוד 9308, חטיבת אלון (228). הלוויתו תתקיים בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה

זמן צפייה: 00:17

דובר צה"ל התיר הבוקר (שישי) לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל אתמול מפגיעת כטב"ם בגבול הצפון: רס"ר (מיל') ולרי צ'פונוב, בן 33,מנתניה, קצין הרכב של גדוד 9308, חטיבת אלון (228).

הלוויתו תתקיים בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה. מסע הלוויה ייצא מבית המשפחה בשד' האגמים 7 בנתניה ויעבור דרך שד' אגם כנרת, שד' בן צבי ועד לבית העלמין ברחוב פתח תקווה.

מתחילת המלחמה נפלו 682 חיילי צה"ל, בהם 325 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

נפילות באזור קיבוץ כברי שבגליל המערבי
נפילות אתמול באזור קיבוץ כברי

רס"ר (מיל') צ'פונוב נפצע אתמול באורח אנוש מפגיעת הכטב"ם ששיגר חיזבאללה, באזור קיבוץ כברי שבגליל המערבי. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא סובל מרסיסים בחזה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, ד"ר חאלד עטאללה, מסר: "הפצוע הובא עם פגיעות רסיסים בפלג גופו העליון, תוך פעולות החייאה מתקדמות שהחלו בשטח. עם הגעתו הוכנס לחדר ההלם, שם המשכנו בפעולות ההחייאה, ובהמשך נאלצנו למרבה הצער לקבוע את מותו".

שניים נוספים נפצעו אתמול באורח קל עד בינוני מרסיסים בקיבוץ מצובה דרומית ליישוב שלומי. מהמועצה האזורית הגליל העליון נמסר כי בוצעו מספר יירוטים של מטרות אוויריות מעל יישובים בהרי נפתלי, וכי לא דווח על נפגעים בגוף. בחיזבאללה קיבלו אחריות על הירי: "שיגרנו נחילי כטב"מים לשטח ישראל".

זמן קצר לאחר השיגורים, דווח בלבנון על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר כמה מרחבים בדרום המדינה, בהם למרחבי הכפרים עייתרון, כונין ומיס אל-ג'בל. מצה"ל נמסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר מטרות אוויריות שעשו את דרכן לישראל משטח לבנון. כמו כן, זוהו מספר כלי טיס בלתי מאוישים שחצו מלבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי.

נועה וניר ברנס
נועה וניר ברנס

מוקדם יותר השבוע נהרגו נועה וניר ברנס, בני 46 מקיבוץ אורטל שברמת הגולן, עקב פגיעה ישירה של רקטה ברכבם באזור צומת נפח. הזוג הגיע לקיבוץ אורטל בשנת 2012. ניר ניהל את ענף הלול ולפני כן את ענף התיירות ואת התרבות. נועה הייתה מזכירת ענף המטע. לזוג שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18, שנותרו יתומים.

מתן, בנם של נועה וניר, ספד להוריו: "אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל. אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק. אני לא יכול להאמין לזה. תודה לכם, אימא ואבא, על החיים הטובים שיש. לימדתם אותי כל כך הרבה, ואני יודע שאתם גאים בי ובמשפחה שלנו שם למעלה. סליחה אם פגעתי בכם. אתם האוויר לנשימה שלי, אנשים טהורים בנפש ובגוף שתמיד עזרו לכולם. במילה אחת – תודה".

רב-סמל טל להט
רב-סמל טל להט | צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי השבוע הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות במרכז רצועת עזה: רב-סמל טל להט, בן 21 מכפר סבא, לוחם ביחידת מגלן, עוצבת הקומנדו.