הותר לפרסום: שני לוחמי מילואים נפלו בעזה, 3 נפצעו קשה

רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה, בן 25 מגנות הדר, בנו של המדליסט האולימפי אורן סמדג'ה, נפל בקרב בצפון הרצועה לצד רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי, בן 27 מתל אביב, בנה של פעילת הציבור ללי דרעי. שלושה לוחמי מילואים נוספים מחטיבת אלכנסדרוני נפצעו באורח קשה

זמן צפייה: 01:24

דובר צה"ל התיר הבוקר (שישי) לפרסום את שמותיהם של שני לוחמי מילואים בגדוד 9203, חטיבת אלכסנדרוני (3), שנפלו בקרב במרכז רצועת עזה: רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי, בן 27 מתל אביב, ורס"ל (מיל') עומר סמדג'ה, בן 25 מגנות הדר. בקרב בו הם נהרגו נפצעו שלושה לוחמי מילואים נוספים מאותה החטיבה באורח קשה. הפצועים פונו לבתי החולים, משפחותיהם עודכנו.

התקרית הקשה התרחשה בפרוזדור במרכז הרצועה, כאשר מחבלי חמאס שיגרו מטח של פצצות מרגמה לעבר חיילי המילואים. באירוע אחר אתמול ברפיח שבדרום הרצועה נפצעו שני לוחמי מילואים מגדוד 46 של חטיבה 401 מפגיעת טיל RPG שנורה לעבר טנק של צה"ל בשכונת שאבורה.

מתחילת המלחמה נפלו 664 חיילי צה"ל, בהם 312 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה עם אביו אורן
רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה עם אביו אורן

רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה הוא בנו של אורן סמדג'ה, סגן אלוף העולם בג'ודו לשעבר וזוכה מדליית הארד באולימפיאדת ברצלונה ב-1992 וכיום מאמן נבחרת ישראל בג'ודו. אתמול חגג אורן סמדג'ה את יום הולדתו ה-54, ובטרם הגיעה ההודעה הקשה על נפילת בנו הוא כתב בפייסבוק: "תודה לכל המברכים, אמן יחזרו כולם הביתה. עם ישראל חי". הלווייתו של רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה תתקיים היום בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

מהוועד האולימפי הישראלי נמסר: "הועד האולימפי הישראלי מרכין ראש בכאב עצום עם חברנו המדליסט האולימפי והמאמן הלאומי אורן סמדג'ה ומשפחתו היקרה בנפול בנו היקר והאהוב עומר. עומר היה עולם מלא שרק התחיל את מסע חייו. כל ישראל ומשפחת ספורטאי ישראל כואבים את נפילתו בגבורה. אורן היקר, מאמן ענק, ספורטאי אדיר. כמו שחינכת ואימנת דורות שלמים של ספורטאים להצטיינות, נשיאת דגל ישראל בגאווה והרוח האנושית, כך בינך היקר מהווה דוגמא להיותכם תמיד במשימות הכי קשות. משפחת הספורט האולימפי איתכם יחד עם משפחתך האהובה ועם חבריכם ומכריכם. כולנו ברגלים כושלות, נשימה עצורה ולב בוכה. יהי זכרו של עומר היקר והאמיץ בלבנו לעד".

עומר סמדג'ה לאחר שתרם מח עצם, 2019
עומר סמדג'ה לאחר שתרם מח עצם, 2019 | צילום: עזר מציון

בשנת 2019 תרם עומר סמדג'ה מח עצם, והציל את חייו של חולה בלוקמיה. ד"ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון, אמרה היום: "אנו רואים במלחמה הזו את חיילינו הגיבורים שנפלו בשדה הקרב, כשאנו זכינו לראות את גבורתם גם בחזית אחרת. גיבורים שזכו להציל חיים ולהעניק אור גדול כשנרתמו ותרמו מח עצם עבור אדם שלא הכירו. גם עומר הי"ד היה אחד מאותם גיבורים. אנו מצדיעים לו ומשתתפים בצערה הכבד של המשפחה".

רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי
רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי

רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי הוא בנה של ללי דרעי, פעילת ציבור שהייתה חברת מליאת מועצת בנימין. סעדיה הוא בן היישוב עלי והיה אברך בישיבת ההסדר ביפו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים, בת שנתיים ובן שנה. הלווייתו תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בחולון.

ללי דרעי סיפרה על בנה: "סעדיה שלי היה ילד שהקדים את רצון כולם לפני הרצון שלו. עשה הרבה יותר ממה שציפו ממנו בכל תחום. הוא היה תלמיד חכם, למד למבחני רבנות והתחיל לימודי תואר ראשון בהוראה. הוא למד בכל דקה פנויה והיה בעל חוש הומור גדול. אבא מדהים להללי ולינון. הוא היה גיבור בנפש ובגוף ומעולם לא התלונן. בשמחת תורה הוא היה אצלנו והתגייס. סעדיה היה מאוהב בעם הזה, אהב את התורה ואת הארץ ונלחם למענה".

"מתחילת המלחמה שתקתי, כעת יש לי חובה לא לשתוק", הוסיפה האם השכולה, "לא אתן שהקורבן האדיר שהקרבנו ושכלתי הקריבה יהיה לשווא. בשם סעדיה, אנחנו דורשים ניצחון והכרעה מוחלטת. בני לא נפל על מזבח של הסדרה דיפלומטית אלא על ניצחון שלם על האוייב".

רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי
רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ מסר: "הפרחים הטובים ביותר נקטפים מאיתנו. כך היה סעדיה יעקב: איש, אבא, לוחם, אברך בישיבה ובעל משפחה חם ואוהב. בנימין מרכינה ראש על הפרי המובחר שגדל בה ונפל למען כולנו. אמש שעה לפני הבשורה עמדנו בקשר עם האמא ללי היקרה, כשהיא מעלה רעיונות ויוזמות לשכלל את המענה למשפחות שכולות. היא התרוצצה בין משפחות נופלים וחיזקה, גם אתמול. אמש הבשורה המרה התדפקה על ביתה. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייה רחלי, להורים ולכל המשפחה. רוח הניצחון של סעדיה וחבריו חייבת להמשיך לפעם ולחזק את הקברניטים להכות באוייב עד תום. לא לעצור דקה קודם".

ראש ישיבת ההסדר ביפו, הרב אליהו מאלי, ספד לתלמידו: "סעדיה תלמידנו היקר היה מבחירי התלמידים, מוותיקי התלמידים, מהשקדנים שבתלמידים. מבחירי הצדיקים שבתלמידים. תמיד שמח תמיד מחייך. תמיד אופטימי.בעל אוהב, ואבא משקיע בילדות הקטנות שלו. סיים מבחנים לרבנות. תכנן לצאת וללמד תורה. התייעץ אתי היכן יוכל להשקיע את כוחותיו ולגדל תלמידים לתורה ומצוות. ועתה נתבקש ללמד בישיבה של מעלה. הכאב והצער גדולים, החיסרון גדול. מי יוכל לנחם? ואנו מתנחמים יחד עם כל עם ישראל בבניין עם ישראל בארצו. בנין החומר ובנין הרוח. זו הייתה שאיפתו של סעדיה, והוא ממשיך אותה מלמעלה יחד עמנו כאן בארצנו וערינו".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מסר: "עיריית תל אביב-יפו אבלה את נפילתו של עובד העירייה, רס"ל במיל' סעדיה יעקב דרעי ז"ל. סעדיה עבד במחלקת ההיסעים במינהל החינוך והיה ידוע במסירותו לעבודה ובטוב ליבו. אנו מחבקים את משפחתו ברגעים קשים אלה, ושולחים ניחומים גם למשפחת סמדג'ה, שאיבדה את רס"ל במיל' עומר סמדג'ה, שנפל גם בעזה".