הותר לפרסום: רס"ב זייד מזאריב נפל בהיתקלות עם מחבלים ברצועה

כוח צה"ל שביצע סריקות במרחב הגדר נתקל במחבלים שהתקרבו לגבול בניסיון לחצות את המכשול במרחב רפיח. המחבלים פתחו בירי לעבר הכוח, ממנו נפגע רס"ב מזאריב. כלי טיס של חיל האוויר חיסל שניים מהמחבלים, ומחבל נוסף חוסל בירי טנקים

זמן צפייה: 03:42

דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ב זייד מזאריב, בן 34 מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית, חיל הגנת הגבולות, נפל הבוקר (חמישי) במהלך ההיתקלות עם המחבלים סמוך לגבול בדרום רצועת עזה.

האירוע החל בסביבות השעה 4:00, כאשר תצפיתניות זיהו תנועה חשודה והזעיקו גששים מיחידת הסיור הבדואי. הכוח שביצע סריקות במרחב הגדר זיהה מספר מחבלים שהתקרבו לגבול מרצועת עזה ונעו לכיוון שטח ישראל בניסיון לחצות את מרחב המכשול במרחב רפיח. המחבלים פתחו באש לעבר הכוח שביצע סריקות באזור, והלוחמים השיבו בירי לעברם. כלי טיס של חיל האוויר שהופנה למעקב אחר החוליה תקף את המחבלים וחיסל שניים מהם. מחבל נוסף חוסל בירי טנקים זמן קצר לאחר מכן.

מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים לא חצו את גדר "שעון חול" הבנויה לאורך רצועת עזה. בעקבות זיהוי עקבות, בצה"ל אף בודקים את האפשרות כי מחבל נוסף חזר לשטח רצועת עזה. היישובים צמודי הגדר בעוטף לא עודכנו בניסיון החדירה. גורם בצה"ל הסביר כי "התקיפה הייתה 5 דקות אחרי הזיהוי ולפני שהם בשטח ישראל, אבל הנושא יתוחקר".

רס"ב זייד מזאריב
רס"ב זייד מזאריב

ראש המועצה המקומית זרזיר עאטף גריפאת מסר: "ראש המועצה ותושבי זרזיר מרכינים ראש בעצב וכאב רב עם היוודע הבשורה הקשה על נפילתו של הלוחם זייד דיבאת תושב זרזיר, בפיצוץ מנהרה ברפיח. בשעה קשה זו נבקש לחבק ולחזק את משפחת החלל היקרה ואת תושבי זרזיר כולם. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מסר בתגובה: "חייבים ליצור רצועת ביטחון של קילומטר לתוך שטח רצועת עזה. כל מי שינסה להיכנס לפרימטר ידע שהוא מת במקום".

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה | צילום: רויטרס

הבוקר הותר לפרסום כי סמ"ר במיל' רפאל קאודרס, בן 39 מצור הדסה, רכז מסורת ורוח בגדוד 5030 בחטיבת אלון (228), נפל באירוע פיצוץ הכטב"מים אמש ביישוב חורפיש שבגליל העליון. באותו האירוע נפצעה באורח קשה חיילת במילואים מאותה החטיבה ו-9 נפצעו באורח בינוני וקל.

סמ"ר (מיל') רפאל קאודרס
סמ"ר (מיל') רפאל קאודרס | צילום: דובר צה"ל

התקרית הקשה אמש החלה כאשר שני כלי טיס בלתי מאוישים של חיזבאללה, שנשאו איתם חומר נפץ, שוגרו משטח לבנון ופגעו בשטח היישוב הדרוזי, בו הוקם מאהל של חיילי מילואים. לא הופעלה אזעקה בגלל הגובה הנמוך בו טסו הכטב"מים. מלבד 11 הפצועים שפונו לבית החולים, במקום טופלו גם כמה נפגעי חרדה. הבוקר נערך דיון בחיל האוויר, פיקוד הצפון ופיקוד העורף בנושא ההתמודדות עם הכטב"מים של חיזבאללה.

מתחילת המלחמה נפלו 646 חיילי צה"ל, בהם 294 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.