מצ"ח חוקרת את "סרטון ההמרדה"; רה"מ: "דוחה סרבנות על הסף"

לוחם מילואים תיעד עצמו בסרטון בו הוא מאיים על שר הביטחון ועל הרמטכ"ל שלא למסור את המפתחות בעזה לרשות הפלסטינית ואמר: "נקשיב למנהיג אחד, וזה ראש הממשלה". יאיר נתניהו הפיץ את הסרטון בטלגרם. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בחשד לעבירות פליליות: "הרמטכ"ל הנחה על שיח פיקודי מיידי בכל הרמות"

זמן צפייה: 05:10

לוחם מילואים תועד בסרטון כשהוא מאיים על הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט במרד, ומדובר צה"ל נמסר היום (שבת) בתגובה: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה"ל וערכי צה"ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ"ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות". במקביל, המשטרה פתחה בבדיקה בעקבות פרסום סרטון הסתה ברשת נגד מפגינים בקפלן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי רה"מ בנימין נתניהו "הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".

בסרטון, ששיתף מגיש ערוץ 14 ינון מגל והפיץ יאיר נתניהו ברשת הטלגרם, אמר לוחם המילואים: "אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית, לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות - חמאס, פת"ח או כל ישות ערבית אחרת. חיילי המילואים מאחוריך ואנחנו רוצים לנצח. יש לנו הזדמנות של פעם בחיים, יש לך מאה אלף לוחמי מילואים שמוכנים למסור נפש בשביל עם ישראל, מוכנים למות. איבדנו הכל, איבדנו את חיי המשפחה שלנו, איבדנו את הפרנסה שלנו, ואין לנו לאן ללכת. אנחנו נישאר פה עד הסוף, עד הניצחון".

שר הביטחון יואב גלנט עם הלוחמים בסמוך לרפיח
שר הביטחון יואב גלנט עם הלוחמים בסמוך לרפיח | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"יואב גלנט, אתה לא יכול לנצח מלחמה, תתפטר", פנה הלוחם לשר הביטחון, "אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך, אדון יואב גלנט, אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר, לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה, ותחת אבטחה שלנו, ואנחנו נקשיב למנהיג אחד, וזה לא שר הביטחון וזה לא הרמטכ"ל, זה ראש הממשלה. תחשבו טוב טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות אחרי זה".

"אנחנו רוצים ניצחון, האחים שלנו לא נרצחו סתם, לא נאנסו סתם, ולא נשחטו במיטות שלהם סתם", הוסיף הלוחם בסרטון, "אנחנו שקפצנו ב-7 באוקטובר ועד רגעים אלה נמצאים במילואים בלי לישון עם המשפחות שלנו רוצים ניצחון, רוצים הכרעה, רוצים לפרק את כל מי שנשאר פה, את כל מי שחגג ששחטו אותנו, את כל הילדים הקטנים שדרכו על ראשים של אחים שלנו החיילים כשהם דרכו על אדמת עזה. את כל אלה אנחנו רוצים להרוג, אף אחד לא יישאר חי".

לסיום הוא אמר: "מי שפגע בעם ישראל, מי שפגע באחים שלנו היהודים, הדרוזים, הבדואים, אנחנו רוצים להשמיד אותו, ואתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. אז הנה אני מודיע לך - או שתשנה את התקליט שלך, תחליף את התקליט ותבין שאנחנו רוצים לנצח, או שאנחנו נלך רק עם ראש הממשלה. רק מי שיחליט שאנחנו צריכים לנצח - אחריו אנחנו נלך. הנה אני אומר לך, אתם רציתם הפיכה צבאית - אנחנו חיילי המילואים שלא יכולים כבר לחזור הביתה, אנחנו נראה לכם מה זה הכרעה, אנחנו נראה לכם מה זה ניצחון, ואנחנו נראה לכם איך יהודים אמיתיים מנצחים".