"אהב את הארץ, לחם למענה": נקבע מותו של סמ"ר מעוז מורל

סמ"ר מעוז מורל, בן 22 מהיישוב טלמון שבבנימין, לוחם סיירת צנחנים, מת אמש מפצעיו בבית החולים לאחר שנפצע אנושות בשבוע שעבר בדרום רצועת עזה. אחיו, דוב מורל, אמר: "מעוז הוא האח הראשון שאני זוכר את הלידה שלו. מקווה ומתפלל מאוד שהוא גם האח האחרון שילך לעולמו בימי חיי"

סמ"ר מעוז מורל

דובר צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסום את שמו של חלל נוסף שנפל בקרבות בעזה: סמ"ר מעוז מורל, בן 22 מהיישוב טלמון שבבנימין, לוחם סיירת הצנחנים שנפצע באורח אנוש בשבוע שעבר ברצועה - ומת מפצעיו אמש בבית החולים. הוא יובא למנוחות היום ב-12:00 בבית העלמין בהר הרצל.

מורל למד בישיבה התיכונית בדימונה, ולאחר מכן בישיבת ההסדר 'אבינועם' בתפוח. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ספד לו: "שבוע שלם שכב מעוז בין שמים לארץ, נפרד מהעולם הזה בהדרגה ונפרד מהארץ שלמענה לחם ואותה אהב. משפחתו המדהימה עטפה אותו באהבה עד שהחזיר את נשמתו לבורא. אנחנו בוכים ואבלים על עלם חמודות, מהדור הצעיר והיפה של בנימין שמוביל קדימה בערכים, במידות וגם בשדה הקרב. נלווה את משפחת מורל בכל שידרש".

מעוז מורל ז"ל מפתיע את אחותו חנה, כשחזר הביתה מעזה
מעוז מורל ז"ל מפתיע את אחותו חנה, כשחזר הביתה מעזה | צילום: דוב מורל, טוויטר

חבריו בישיבה התיכונית בדימונה סיפרו עליו: "מעוז ניכר בעוצמת חיים, בטוב לב, חיוך שמחה וניגון. היה חבר אמת ואהוב על כולנו". מהישיבה נמסר: "ישיבת דימונה מתאבלת על נפילתו של בוגר הישיבה, מעוז מורל הי"ד, ראש הישיבה הרב יעקב דודי ספד לו: מעוז אהובנו היית לוחם וגיבור בחייך ובנפילתך, נשמת לבד עד הרגע האחרון. החייל מעוז מורל הי"ד גיבור ולוחם בסיירת צנחנים נפטר הערב מפצעיו בבית החולים אחרי שנפגע במלחמה בעזה. מעוז הוא הבוגר השישי של הישיבה התיכונית "צביה דימונה" שנפל במלחמה מאז שמחת תורה".

סמ"ר מעוז מורל
סמ"ר מעוז מורל | צילום: דובר צה"ל

הרב יעקב דודי, ראש הישיבה, ספד לו: "מעוז היקר והאהוב פניך המאירות והחיוך המתוק והמבויש שלך ישארו איתנו לעד. למעוז היו חיים מאתגרים, אבל לעולם הוא לא ויתר. הוא היה לוחם וגיבור בחייו ובנפילתו ועד הרגע האחרון נשם בכוחו ונתן לנו להפרד ממנו בכבוד. גבורתו ונחישותו של מעוז באו לידי ביטוי בכל מסע חייו, בהתמודדות תמידית באתגרי היום יום, בשקידתו בתורה ובדביקות ברבותיו. נועם הליכותיו, זיו פניו ואהבתו למשפחתו, לחבריו ולכל הסובב אותו ישארו חקוקים בליבנו ובכותלי בית מדרשנו".

סמ"ר סימון שלומוב
סמ"ר סימון שלומוב | צילום: דובר צה"ל

אתמול הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: סמל-ראשון סימון שלומוב, בן 20 מקריית ביאליק, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. מאז תחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 575 חללי צה"ל, מתוכם 237 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.