הותר לפרסום: ארבעה לוחמי מילואים נפלו בקרבות ברצועת עזה

מניין החללים בעזה מאז הכניסה הקרקעית עלה ל-93: רס"ר במיל' נפתלי יונה גורדון, לוחם שריון בן 32 מירושלים, ורס"ל במיל' עומרי רוט, מפקד טנק בן 25 מקצרין - נפלו בקרבות בצפון הרצועה. מוקדם יותר הותרו לפרסום גם שמותיהם של רס"מ במיל' קובי דבש ורס"ר במיל' איל מאיר ברקוביץ'

זמן צפייה: 03:55

דובר צה"ל התיר היום (שישי) לפרסום את שמותיהם של ארבעה לוחמי צה"ל במילואים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. אחר הצהריים פורסמו שמותיהם של רס"ר במיל' נפתלי יונה גורדון, בן 32 מירושלים, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188), ורס"ל במיל' עומרי רוט, בן 25 מקצרין, מפקד טנק בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188). הבוקר פורסמו שמותיהם של רס"מ במיל' קובי דבש, בן 41 מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14), אשר נפל אתמול בקרב בדרום הרצועה, ורס"ר במיל' איל מאיר ברקוביץ', בן 28, מירושלים, לוחם בגדוד 699, עוצבת ׳חצי האש׳ (551), אשר נפל אתמול בקרב בצפון הרצועה.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 420 חללי צה"ל, מתוכם 93 לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

השר גדי איזנקוט עם בנו גל
גדי איזנקוט עם בנו גל, 2018 | צילום: דובר צה״ל

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות ברצועת עזה, בהם רס"ר במיל' גל איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר והשר חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, אשר נפל מהלך סריקות במחנה הפליטים ג'באליה. עוד הותר לפרסום שמו של רס"מ במיל' יונתן דוד דיטש, בן 34 מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, עוצבת "חוד החנית" (55), אשר נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

מוקדם יותר אתמול פורסמו שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בקרבות: סמ"ר עמית בונצל, בן 22 משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים, שנפל אתמול בקרב במרכז הרצועה, סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה, בן 22 מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן, אשר נפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע שלשום בקרב בדרום הרצועה, ורס"ל (מיל') מאור גרשוני, בן 24 מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת עציוני, אשר נפל אתמול בקרב בצפון הרצועה.

התמונה האחרונה של השר גדי איזנקוט עם בנו גל
התמונה האחרונה של השר איזנקוט עם בנו גל

מפרטים ראשוניים על מותו של רס"ר במיל איזנקוט עולה כי הלוחמים הבחינו בפיר מנהרה פתוח וסרקו אותו - כשלפתע התפוץ מטען חבלה רב-עוצמה שפצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד - שם מת מפצעיו. הוא יובא למנוחות היום ב-11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה.

גל איזנקוט
רס״ר במיל' גל איזנקוט

בכירי המערכת הפוליטית ספדו אמש לאיזנקוט. "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט", ספד השר בני גנץ, יו"ר מפלגתו של השר איזנקוט, "גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו".

גנץ הוסיף: "יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל. גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים".

השר גדי איזנקוט עם בנו גל
גדי איזנקוט עם בנו גל, 2018 | צילום: דובר צה״ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לנפילתו של גל וכתב בהספד שפרסם: "לחנה וגדי איזנקוט, שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים איתכם ומחבקים אותכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנחנו שולחים תנחמים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלנו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה, היום ולתמיד. מה עמוק הצער, מה גדול הכאב. ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד איתכם. גיבורנו לא נפלו לשווא, נמשיך להילחם עד לניצחון".