היום השביעי למלחמה: מטחים כבדים למרכז ולדרום, צה"ל תקף ברצועה

לפחות 1,300 נרצחו ונפלו בקרבות מאז פתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, יותר מ-3,400 נפצעו ועשרות נחטפו ונשבו בעזה צה"ל הודיע לתושבי צפון הרצועה: התפנו מבתיכם. ביידן: "החמאס גורמים לאל-קאעידה להיראות טהורים". נתניהו בהצהרה: "זו רק ההתחלה"

בקצרה:

ישראל במלחמה: כוחות הביטחון חתמו הערב (שישי) את יומה השביעי של מלחמת חרבות ברזל. אחרי 10 שעות של שקט, בסביבות השעה 13:30 נשמעה אזעקת צבע אדום בדרום, ומטח של רקטות נורה לעבר האזור, כאשר נרשמו פגיעות ישירות באשקלון ובשדרות, ללא נפגעים. אחר הצהריים ובערב נשמעו אזעקות גם בגוש דן, ואישה ברחובות נפגעה באורח בינוני מפגיעת ריסים. צה"ל קרא לכל תושבי עזה להתפנות מבתיהם, ואלוף פיקוד הצפון הכריז על מטולה כשטח צבאי סגור. מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ביקר היום בישראל, וסייר בבסיס נבטים של חיל האוויר. בהצהרה משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט הוא אמר: "הסיוע הביטחוני לישראל יזרום בקצב המלחמה".

לפחות 1,300 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז פתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, וגורלם של עשרות שנחטפו לשטח רצועת עזה - בהם חיילים, נשים, קשישים וטף - עדיין לא ידוע. משרד הבריאות עדכן כי 3,436 פצועים פונו לבתי החולים מאז תחילת המלחמה, מהם: 29 אנוש, 322 קשה, 610 בינוני, 2061 קל, 173 חרדה ו-241 בהערכה רפואית.

עד כה מסר דובר צה"ל הודעה למשפחותיהם של 265 חללי צה"ל שנפלו מאז תחילת המלחמה. יותר מ-300 הרוגים אזרחים עדיין לא זוהו, ועשרה שוטרים עדיין מוגדרים נעדרים. 120 משפחות חטופים קיבלו הודעה מצה"ל. "המדינה לא התמודדה עם אירוע כזה", אומרים בצה"ל, "בניגוד לחיילים, לאזרחים אין נתונים כמו שיש בבקו"ם כאשר חיילים מתגייסים".

מוקד הסיוע של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: 03-5477777

[timeline id="4152" name="חרבות ברזל - יום 7"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו