5 לוחמי מג"ב נפצעו בפעילות בטולכרם, 3 מהם באורח קשה

חילופי אש כבדים התפתחו במחנה הפליטים טולכרם במהלך פעילות של ימ"ס איו"ש. חמישה לוחמים נפצעו מהשלכת רימון רסס בעת שיצאו ממחנה הפליטים. באירוע אחר, כוחות צה"ל חיסלו שני מחבלים שפתחו באש לעבר רוכב אופנוע בסמוך להתנחלות אבני חפץ בשומרון

זמן צפייה: 02:21

הותר לפרסום: חמישה לוחמים נפצעו מרימון רסס בפעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים בטולכרם הלילה (חמישי), שלושה מהם במצב קשה ושניים במצב קל. נשקפת סכנה לחייהם של שניים מהלוחמים. הלוחמים, מיחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, נפצעו בחילופי אש קשים עם מחבלים, במהלכם הושלכו עליהם מעל 20 מטענים. באירוע נוסף, לוחמים של גולני חיסלו שני מחבלים שפתחו באש לעבר אזרח בשומרון.

מתחקור ראשוני של האירוע, עולה כי הלוחמים נפגעו מרימון רסס צה"לי שהשליכו המחבלים לעברם. בתחילה, הלוחמים השליכו את הרימון על המחבלים, שהצליחו להשליך אותו בחזרה לעבר הלוחמים, שנפגעו מרסיסיו. הלוחמים פונו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, מאיר בכפר סבא ולניאדו בנתניה, כאשר אחד מהם סובל מרסיסים בראש, בחזה, בבטן ובגפיים, לוחם נוסף עם פצעי ירי בגפיים ולוחם שלישי עם רסיסי רימון בחזה וירי בגפיים.

שניים מהלוחמים מאושפזים בבית החולים בילינסון במצב קל וקשה, שנכון לעכשיו נשקפת סכנה לחייו. ד"ר אלון נבט, סגן מנהל בית החולים בילינסון, מסר: "לחדר הטראומה בבית החולים הגיעו שני פצועים מהאירוע בטולכרם, פצוע אחד במצב קל, הפצוע השני במצב קשה ונמצא כעת בחדר הניתוח".

אחד הלוחמים שפונו לבית החולים מאיר, בן 37, הגיע במצב אנוש. לאחר פעולות מאומצות, מצבו כעת מוגדר קשה מאוד אך יציב. הלוחם הועבר להמשך טיפול בביה"ח בילינסון. שני לוחמים נוספים במצב קל וקשה מאושפזים בביה"ח מאיר, ולוחם נוסף במצב קשה אך יציב בביה"ח לניאדו.

Screenshot 2023 10 05 083046
פעילות הכוחות בטולכרם, תיעוד פלסטיני

מפקד משמר הגבול ניצב יצחק בריק מסר: "הלוחמים שלנו פעלו הבוקר באומץ לב ובנחישות לסיכול טרור ביהודה ושומרון. אני מאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו"ש שנפצעו בלחימה. אנו נמשיך לפעול בכוחות משותפים עם גופי הביטחון לסיכול טרור ולשמירה על אזרחי ישראל. ידע כל מחבל שינסה לפגוע בכוחותינו שנגיע אליו ונסגור איתו חשבון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני שולח איחולי החלמה מהירה ללוחמי מג"ב שנפגעו הלילה בפעילות מבצעית בטולכרם. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול באומץ ובנחישות כדי לטהר את קיני המחבלים ביהודה ושומרון. אנו רואים באיראן אחראית ישירה לגל הטרור ביו״ש, בעידוד ובמימון פעולות רצחניות נגד אזרחי ישראל. ממשלת ישראל תילחם בנחישות בטרור ותגן על אזרחי ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "אני מאחל החלמה מהירה ללוחמים הפצועים מהפעילות לסיכול טרור בטולכרם. אנחנו מחזקים את כל מפקדי ולוחמי צה"ל, נמשיך להכות בטרור ללא הפסקה ולהבטיח את ביטחון מדינת ישראל מול אויבינו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310050721' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_yoytu9c1' duration='14']

במקביל, באירוע אחר שהתרחש הלילה, מחבלים פתחו באש לעבר אזרח ישראלי שרכב על אופנוע בסמוך להתנחלות אבני חפץ שבשומרון. כוחות של חטיבת גולני שהיו במארב באזור החלו במרדף אחר שני המחבלים וחיסלו אותם. האזרח והלוחמים לא נפגעו באירוע.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם האזרח ומסר: "היה כאן נס גדול, התושב שלנו נסע בקטנוע כשהמחבלים עקפו אותו, חיכו בצומת וירו לעברו. אני קורא לממשלה, דרושה פעולה הרבה יותר נחושה כדי לעצור את הירי בכבישים ולעצור את הפיגוע הבא. היה לנו הבוקר נס שאנחנו לא מלווים הבוקר עוד משפחה שכולה, אנחנו לא נסתמך רק על ניסים. מצפים מהממשלה לעצור את הטרור".

זמן קצר לאחר האירוע, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, הגיע לזירה שבה נטרלו כוחותינו את המחבלים, וביצע תחקור ראשוני של האירוע בשטח יחד עם לוחמי סיירת גולני.

פיגוע אבני חפץ כפר שופה שומרון מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, בזירת האירוע עם הלוחמים
מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, בזירת האירוע עם הלוחמים

בתוך כך, בתיעודים פלסטינים שהופצו ברשתות החברתיות נראה דחפור צה"לי שפועל תחת השלכת בקבוקי תבערה ואבנים. ככל הנראה הסרטון צולם בשכם, בעת שכוחות צה"ל אבטחו עליית מתפללים לקבר יוסף בעיר.