ג'נין: כוחות הביטחון עצרו מחבלים שתכננו פיגוע בטווח זמן מיידי

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו בפעילות בעיר בשומרון חמישה מבוקשים והחרימו תחמושת וציוד צבאי. במהלך הפעילות הושלך מטען לעבר הכוחות - שהשיבו בירי. במקביל, נעצר מבוקש בכפר בחטיבת בנימין

זמן צפייה: 01:00

כוחות של צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו הבוקר (שלישי), במהלך פעילות בג'נין שבשומרון, חוליית מחבלים שתכננה פיגוע "בטווח הזמן המיידי". בפעילות נעצרו 5 מבוקשים ובסך הכול נעצרו במהלך הלילה שבעה ברחבי יהודה ושומרון.

הפעילות בג'נין בוצעה על ידי לוחמי דובדבן, סיירת צנחנים ויחידת המסתערבים של מג"ב. במהלכה נעצרו חמישה מבוקשים והוחרמה תחמושת וכן ציוד צבאי. במהלך הפעילות הושלך מטען לעבר הכוח - שהשיב בירי. אין נפגעים מקרב כוחות הביטחון.

המחסניות והציוד הצבאי שהוחרמו בכפר סמוע
המחסניות והציוד הצבאי שהוחרמו בכפר סמוע | צילום: דובר צה''ל

במקביל, בכפר א-רם שבחטיבת בנימין פעלו כוחות הביטחון כאשר במהלך הפעילות חשודים גלגלו צמיגים בוערים ויידו אבנים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בכפר נעצר מבוקש נוסף בכפר באזור חטיבת עציון ובפעילות בכפר עיזריה הושלכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר הכוחות.

התחמושת והציוד הצבאי שהוחרמו בג'נין
התחמושת והציוד הצבאי שהוחרמו בג'נין | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, המתיחות הביטחונית סביב הר הבית נמשכת. אמש פורסם בחדשות 13 כי לאחר ששר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון תמכו בעליית יהודים להר הבית בשביעי של פסח והמשטרה התנגדה, ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם החליט אם לאשר את עלייתם.

ראש הממשלה נתניהו כינס במוצאי שבת התייעצות בסוגיית הר הבית, הזירה שעלולה להבעיר הכל עוד יותר. ההתייעצות המצומצמת שקיים רה"מ נתניהו עסקה בשאלה כיצד צריכה ישראל לפעול בימים האחרונים של הרמדאן, מתי לאפשר עליית יהודים להר הבית - ומתי לסגור את ההר לכניסת יהודים. בדיון השתתפו גם שר הביטחון יואב גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

במהלך הדיון דרש בן גביר לצמצם את מספר הימים בהם הר הבית סגור למבקרים יהודים בסוף הרמדאן, כאשר בדרך כלל מדובר על עשרה ימים. בן גביר דרש לצמצם את המספר בדגש על שביעי של פסח, והעמדה המפתיעה שסיפק בדיון שר הביטחון גלנט היא כי גם הוא  תומך גם הוא בפתיחת הר הבית ובלאפשר ליהודים לעלות להר הבית במהלך שביעי של פסח.