הותר לפרסום: שני לוחמים נהרגו מירי נ"ט ופגיעת כטב"ם בגבול הצפון

רב-סרן במיל' נאיל פוארסה, בן 43 ממא'ער, מ"פ בגדוד "חרב" בחיל הלוגיסטיקה, נהרג מפגיעת כטב"ם ששיגר חיזבאללה לעבר הגליל המערבי. סמל תומר קרן, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 51 של גולני, נהרג מפגיעת כטב"ם בגליל המערבי. לוחם נוסף נפצע קשה

זמן צפייה: 03:07

יום קרב בצפון: דובר צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום את שמותיהם של שני חיילי צה"ל שנפלו היום בגבול הצפון: רב-סרן במיל' נאיל פוארסה, בן 43 ממע'אר, מ"פ מפקדה בגדוד "חרב" בחיל הלוגיסטיקה, נהרג מפגיעת כטב"ם נפץ ששיגר חיזבאללה לעבר הגליל המערבי ונפל במרחב יערה. שעות ספורות קודם לכן נהרג סמל תומר קרן, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 51 של גולני, מפגיעת טיל נ"ט ששוגר לעבר רכס רמים. באותה תקרית נפצע לוחם נוסף באורח קשה, והוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים לצד שישה נפגעים נוספים בדרגות שונות.

כתוצאה מהשיגורים הרבים לעבר הגליל דווח גם על פגיעה ישירה בלול תרנגולות במושב מרגליות, וכן זוהו נפילות של מספר כטב"מים סמוך לבית הלל. לא היו נפגעים, אך כוחות כיבוי פעלו לכיבוי שריפה שפרצה במקום. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לעבר רכס רמים, וצה"ל תקף בתגובה בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון.

ד"ר אמיר ח'ניפס יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון, פרסם הודעה לאחר היוודע דבר נפילתו של רס"ן נאיל פוארסה: "בצער וביגון רב, העדה הדרוזית נפרדת מעוד גיבור שנפל היום בהגנה על המדינה בגבול הצפון. לצערנו, התחושה היא שאנו שותפים רק בשדות הקרב, ולברית החיים אין כתובת בממשלת ישראל. דם הדרוזים אינו הפקר. לעוד כמה קריאות השכמה אנחנו מחכים כדי להפנים זאת? בשם אחיי ושותפי ל'ברית החיים', אני שולח את תנחומינו הכנים למשפחת פוארסה היקרה, אלמנתו ולבנו בן השנה. מי ייתן ונפילתו תסלול את הדרך לשוויון מלא לבני העדה הדרוזית".

מסוק צבאי מפנה פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים At 1
מסוק צבאי מפנה פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
פינוי פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים
פינוי פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
כוחות צה"ל בזירת פגיעת הנ"ט ברכס רמים
כוחות צה"ל בזירת פגיעת הנ"ט ברכס רמים | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
מסוק צבאי מגיע לחלץ פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים
מסוק צבאי מגיע לחלץ פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
מסוק צבאי מפנה פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים
צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב דיון עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, בנוגע לאפשרויות השונות להתפתחות המערכה נגד חיזבאללה בגבול הצפון. "אנו מקיימים בימים האחרונים סדרה של דיונים חשובים. זהו שלב חדש במלחמה, יש בו הזדמנויות משמעותיות אך גם סיכונים כבדי משקל", אמר גלנט, "חיזבאללה נמצא בתחושה של נרדפות ורצף הפעולות הצבאיות שלנו יימשך. היעד שלנו הוא להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון. ככל שחולף הזמן חיזבאללה ישלם מחיר הולך וגובר". עוד הוסיף: "במקביל, נמשיך ונקיים את המאמץ להשיב את החטופים אל בתיהם ולמוטט את חמאס".

סמ"ר אגם נעים, סמ"ר דותן שמעון, סמ"ר עמית באכרי וסרן דניאל מימון טואף
סמ"ר אגם נעים, סמ"ר דותן שמעון, סמ"ר עמית באכרי וסרן דניאל מימון טואף | צילום: דובר צה"ל

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמים בגדוד שקד של חטיבת גבעתי ופראמדיקית שנפלו בפיצוץ של מבנה ברפיח שבדרום רצועת עזה: סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד; סמ"ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, לוחם בגדוד שקד; סמ"ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, לוחם בגדוד שקד; וסמ"ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פראמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401).

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 715 חללי צה"ל, בהם 346 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.