"בשניה הפכתי לפושע": לוחם מג"ב שהרג את איאד אלאחלק הגיב לראשונה

בפוסט ברשתות החברתיות, שנתיים לאחר האירוע, הגיב לוחם מג"ב שמואשם בהמתה בקלות דעת על האירוע בו הרג את הצעיר הערבי בעל המוגבלות. "פעלתי לפי הוראות הפתיחה באש שלימדו אותי. כולם היו בטוחים שמדובר בחמוש"

זמן צפייה: 02:23

לוחם מג"ב שמואשם בהמתה בקלות דעת של הצעיר הערבי עם אוטיזם, איאד אלחלק, הגיב לראשונה היום (רביעי) ברשתות החברתיות לאירוע. שנתיים לאחר האירוע בעיר העתיקה בירושלים, הלוחם כתב: "פעלתי לפי הוראות הפתיחה באש שלימדו אותי. כולם היו בטוחים שמדובר בחמוש".

"כמעט שנתיים שתקתי", הוא כתב. "אני רואה את התמונות בטלוויזיה, את אווירת הפחד ברחובות ואת הגבורה של השוטרים והלוחמים.  גם אני הייתי שם, בעיר העתיקה בירושלים, בקשר צעקו את המילים 'מחבל', 'אקדח'. הבנתי שהפיגוע יקרה כל רגע, הצטרפתי בפיקודו של המפקד שלי למרדף אחר אדם שבורח ומתנהג בצורה חשודה".

רגעיו האחרונים של איאד אלחלק
רגעיו האחרונים של איאד אלחלק | צילום: חדשות 13

הלוחם המשיך ושיחזר, לדבריו, "רצתי כמו משוגע, חתרתי למגע כמו שלימדו אותי. הבנתי שזה יכול להיגמר במסע הרג. המשכתי לפעול לפי הוראות הפתיחה באש שלימדו אותי, הכל היה בתוך שניות. לימדו אותי להגיב בשיא המהירות. כל רגע באירוע טרור זה עוד מוות. נטרלתי את האיום. כולם היו בטוחים שמדובר במחבל חמוש. ואז בשנייה אחת הפכתי מלוחם לפושע. אמרו לי שאני 'רוצח, מחבל, ירה מחסנית שלמה, כיוון לראש'".

הלוחם התקומם על התגובות וטען כי "כלום לא נכון. שקר מוחלט". הוא הוסיף כי "בסוף התברר שהוא לא היה מחבל, אדם עם מוגבלות. את הזיהוי המוטעה לא אני עשיתי, אלא שוטרים שדיווחו על האירוע בקשר. זה נגמר בסוף עצוב, אבל אלה החיים שלנו".

"בסך בכל רציתי להציל חיי אדם, לא להרוג. אבל קיבלתי 'פרס' - כתב אישום על המתה בקלות דעת. אתם, אחים שלי לנשק, אל תהססו, אין זמן לנתח, אין זמן לשאול, רק רוצים לעצור את הפיגוע, את הרצח. גם כשזה עולה בחיים שלנו".

כזכור, איאד אלחלק, צעיר עם אוטיזם בן 32 ממזרח ירושלים, נורה למוות במאי 2020 לאחר שנחשד כמחבל. בתיעוד שפורסם לאחר מכן ניתן לראות את איאד יוצא כמדי בוקר מביתו שבשכונת ואדי אל-ג'וז, משליך את האשפה וממשיך בדרכו למוסד החינוכי שבו למד, כאשר דבר לא העיד על כוונות תוקפניות או מצב רוח נסער.

בהמשך, אלחלק מסתכל לכיון עמדת מג"ב שעמדה מולו. בשלב זה, השוטרים שצפו בו במצלמות האבטחה, סבורים כי הוא מחבל שמחזיק אקדח בידיו ולפיכך - מדווחים עליו בקשר. אחר אלחלק מתנהל מרדף של שוטרים וכוח מג"ב, שאינם מודעים כלל להיותו בעל צרכים מיוחדים, עד שלוחם הגיע אליו וירה בו.