פצוע קשה ו-3 בינוני במטח לנאות מרדכי; נפילות ויירוטים בנהריה

כ-40 רקטות שוגרו לגליל. צעיר נפצע קשה ו-3 בינוני בנאות מרדכי. מוקדם יותר: כ-20 רקטות נורו לגולן, לגליל ולמרכז. חלקן יורטו. לא דווח על נפגעים. חיזבאללה: "כיוונו לסוללת כיפת ברזל ולבסיס 8200"

זמן צפייה: 01:35

הירי הבלתי-פוסק לשטח ישראל נמשך גם היום (שלישי), ובמטח לאזור נאות מרדכי שבגליל העליון בשעות הצהריים נפצעו ארבעה בני אדם, בהם אחד במצב קשה ושלושה במצב בינוני. כעשרה שיגורים זוהו מלבנון, וכתוצאה מהנפילות פרצו שריפות במרחב. אזעקות הופעלו גם בנהריה והסביבה, ומצה"ל נמסר כי זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, זוהו נפילות.

מוקדם יותר הבוקר, אזעקות הופעלו ביישובים רבים בכל רחבי הארץ, מהגולן ועד לשפלה, ובין היתר בתל אביב, ברמת גן, בהרצליה, בגלילות, בראשון לציון, בקיסריה, בבנימינה ובקריית שמונה. הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז, ומצה"ל נמסר כי זוהו 20 שיגורים שחצו לישראל משטח לבנון, מהם כ-5 נורו למרכז הארץ ועוד כ-15 לאזור הגליל העליון וצפון הגולן. חלקם יורט, זוהו נפילות בשטחים פתוחים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410221244' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='תיעוד רגעי פגיעת הרקטה ממצלמת רכב סמוך למעגן מיכאל' poster='' kid='1_dtbtvn1q' duration='8']

ממד"א נמסר כי אדם אחד נפצע קל מפגיעת הדף וציפצופים באוזניים באזור מעגן מיכאל, וכי מספר אנשים נחבלו בדרכם למרחב המוגן באזורים שונים במרכז ובשרון. רסיסי כיפת ברזל נפלו באזור תל אביב ובני ברק, ודווח על נפילה בשטח פתוח גם באזור קיסריה. מאוחר יותר נפצע בן 32 באורח קל מרסיסים באזור נהריה.

זמן קצר לאחר המטחים, ארגון הטרור חיזבאללה טען: "שיגרנו מספר טילים לעבר סוללת כיפת ברזל באזור תל אביב ולבסיס יחידת המודיעין 8200 שבגלילות. כיוונו גם לעבר בסיס סטלה מאריס בחיפה".

לפני כן זוהו כ-5 שיגורים לאזור חיפה, הקריות ויקנעם, ללא אין נפגעים או נזק. אזעקות הופעלו גם במערב השומרון ובבנימין, ובצה"ל עדכנו כי מדובר בשיגור מלבנון שנפל בשטח פתוח.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410220759' autoplay='0' credit='' desc='נפילה אחרי הירי מלבנון' poster='' kid='1_wxh7cctl' duration='14']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410220800' autoplay='0' credit='' desc='יירוטים בשמי הארץ' poster='' kid='1_wopf1sp7' duration='10']

רסיס בתל אביב אחרי המטח מלבנון
רסיס בתל אביב אחרי המטח מלבנון
רסיסי יירוט באזור המרכז
רסיסי יירוט באזור המרכז

בצה"ל העריכו אתמול כי לחיזבאללה נשארו פחות מ-30% מיכולות האש שהיו לו לפני תחילת המלחמה. עוד נמסר כי עד כה חוסלו שבעה מפקדי חטיבות של חיזבאללה, 21 מפקדי גדודים ו-24 מפקדי פלוגות. בנוסף, צה"ל תקף למעלה מ- 3,200 מטרות טרור, מתוכן מאות מחסני אמצעי לחימה, מאות משגרים, עמדות נ"ט, תשתיות טרור ומפקדות. מתוכן, כ-300 מטרות הותקפו רק ביממות האחרונות.

בצה"ל טוענים כי כמעט 2,000 מחבלים של חיזבאללה נהרגו מתחילת המלחמה, ועוד רבים נפצעו קשה. נטען כי כמעט בכל בית יש תשתית תת-קרקעית או עמדת ירי וכי הרבה אמל"ח מפוזר. לפי צה"ל, תוצאת התמרון אמורה להיות כי חיזבאללה לא יוכל לתקוף במרחב הגבול כפי שתכנן, ותתאפשר מחייה בטוחה יותר לאורך הגבול. עם זאת, צוין כי "המהלך לא יוכל להסתיים בפעולה צבאית. המהלך שבו אנו נמצאים עכשיו יארך עוד שבועות ספורים. צריך להעמיק את הפעולה בעוד כמה מרחבים".