שתה קולה לעיני ילדים שאביהם נרצח: חוסל סמל הרוע מנתיב העשרה

חיל האוויר חיסל את אחמד ואדיה, שרצח את גיל תעסה ב-7 באוקטובר ושתה קולה לעיני ילדיו בטבח בנתיב העשרה. בתקיפה חוסל מחבל נוסף, שעסק ב"התמחויות קרביות בתחום ההנדסה", צליפה וירי נ"ט וסיפק את המטענים לפריצת הגדר באותה שבת

זמן צפייה: 02:49

זה היה אחד התיעודים המזעזעים מ-7 באוקטובר: מחבל הנוח'בה אחמד ואדיה, מפקד פלוגה בגדוד דרג' תופאח של חמאס, שפיקד על הטבח בנתיב העשרה ורצח את גיל תעסה לעיני ילדיו, תועד לוגם קולה מולם כשהם פצועים ומפוחדים. היום (שלישי) הוא חוסל על-ידי חיל האוויר.

בתקיפה חוסל מחבל נוסף שעסק ב"התמחויות קרביות בתחום ההנדסה", צליפה וירי נ"ט. הוא היה אחראי על אספקת המטענים לפיצוץ הגדר ב-7 באוקטובר. התקיפה בוצעה במתחם הסמוך לבית החולים "אל-אהלי" שבעיר עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "תקיפת המחבלים בוצעה מחוץ לבית החולים. טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף".

גיל תעסה ואלמנתו סבין
גיל תעסה ואלמנתו סבין | צילום: באדיבות המשפחה

סבין תעסה, אלמנתו של גיל, התייחסה לטראומה הקשה של משפחתה בוועדה לזכויות הילד של האו"ם: "אני אמא לארבעה ילדים, אחד מהם נרצח בזיקים ב-7 באוקטובר. ילדיי צפו באביהם נרצח לנגד עיניהם. בתי זוהר סובלת מטראומה ולא ישנה בלילות ואף מרטיבה במיטה. גם קורן סובל מאוד, ולא מסוגל לדבר עם ילדים בגילו כי קשה לו לתת אמון באנשים לאחר שראה את אבא שלו נרצח. בני שי עיוור בעין אחת מהפיצוץ שהרג את גיל. הוא לא יכול לישון בלעדיי בלילות".

"אני יודעת שיש חפים מפשע בעזה, אבל חמאס שולט בעזה. בישראל יש גם חפים משפע, מוסלמים, נוצרים ויהודים שרוצים לחיות ביחד בשקט. אני חיה במשך 25 שנים בדרום ישראל תחת מלחמות והתקפות. הילדים בטראומה, הם לא יכולים לצאת לשחק בחוץ כמו כל הילדים האחרים כי הם לא מסוגלים לדבר עם ילדים בגילם עקב הטראומה פיזית והנפשית שהם מתמודדים איתה", הוסיפה בכאב.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409031256' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='השמדת המנהרה בצפון רצועת עזה' poster='' kid='1_p28g4tag' duration='13']

היום נמסר מדובר צה"ל כי כוחות יחידת ההנדסה של אוגדת עזה והחטיבה הצפונית, בשיתוף יחידת יהל"ם, חשפו והשמידו תוואי מנהרות של חמאס במרחב בית לאהיה, בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי אורכה של המנהרה שהושמדה מגיע לאורך למעלה מקילומטר. כוחות צה"ל חקרו בשבועות האחרונים את המנהרה ובה נמצאו אמצעי לחימה, תשתיות חשמל ומסילת תובלה.