צה"ל נערך ל"תגובה משמעותית" נגד איראן: "אי אפשר להבליג"

בצה"ל נערכים לפעולה משמעותית נגד איראן: "ירו לעבר ישראל 201 טילי קרקע-קרקע, לא ניתן להבליג על כך - המעשים שלנו ידברו בעד עצמם. מצפים לשיתוף פעולה מצד בנות בריתנו". הבכירים התייחסו גם ללבנון: "מנקים את השטח מתשתיות חיזבאללה"

זמן צפייה: 04:18

לאחר מתקפת הטילים האיראנית, שהכניסה מיליוני ישראלים למקלטים, בכירים בצה"ל טוענים היום (שבת) כי שוגרו לעבר ישראל 201 טילים בליסטיים לעבר שטח ישראל - אך לא נהרגו בה ישראלים. כעת, בצה"ל נערכים ל"פעולה משמעותית" נגד איראן: "לא ניתן להבליג מהתקיפה האיראנית, אנחנו במאבק ישיר מולם. התגובה תהיה רצינית - המעשים שלנו ידברו בזכות עצמם. מצפים לשיתוף פעולה מצד בנות בריתנו, המערב הבין שאנחנו נחושים".

כמו כן, נטען כי ישנו "סגר צבאי" על לבנון, משמע, צה"ל מפקח על הנחיתות בשדות התעופה ומעברי הגבול - על מנת למנוע הכנסת אמצעי לחימה איראניים לשימוש חיזבאללה. הבוקר, טענו הבכירים, מטוס תובלה איראני התכוון לנחות בביירות - אך פנה אחורה בשמי עיראק "לאחר אזהרות צה"ל, מחשש שמוחזקים בו אמצעי לחימה".

מסלול הטיסה האיראנית - שחזרה על עקבותיה
מסלול הטיסה האיראנית - שחזרה על עקבותיה | צילום: צילום מסך מהיישומון "flightradar24"

ברקע הדיווחים על הצלחת חיסולו של האשם סאפי א-דין, הבכירים התייחסו ללחימה בלבנון - ובפרט למדיניות החיסולים: "ישנו קצב מוצלח מאוד של סיכולים בביירות. הפעולה הקרקעית מלווה ברצף תקיפות בדאחייה שבביירות". כמו כן, נטען כי מטרת הכניסה הקרקעית הינה "לנקות את השטח מתשתיות התקפיות של חיזבאללה דרך פשיטות ממוקדות - שיתרחבו. כעת, מתמקדים במרכזי הכובד של חיזבאללה".

זאת עוד, הבכירים מסרו כי "רק בכניסה הקרקעית נהרגו כ-400 מחבלי חיזבאללה, ביניהם מפקדי גזרות", וכי ישראל תרצה "גורם אחר" שישלוט בגבול לבנון - ולא חיזבאללה. עוד סיפרו כי מחבלי חיזבאללה משתמשים באמבולנסים ובתי חולים בדרום לבנון - על מנת להסתתר.

התקיפות בנמל חודיידה שבמערב תימן
התקיפות בנמל חודיידה שבמערב תימן, לפני כחודשיים

כמו כן, הבכירים טענו כי התקיפה בתימן, שבוצעה הפעם על ידי כוח אמריקני-בריטי - "רחבה יותר מהקודמת". כעת, הותקף בשנית הנמל בחודיידה, אך גם הותקפו תחנות כוח ואתרי נפט - דבר שככל הנראה יהווה מכה כלכלית קשה נגד החות'ים.