ראש המערך האווירי בחמאס חוסל בעזה: "מספרי הנפגעים שקריים"

חיל האוויר תקף בלילה "מחבלים מרכזיים" במרחב ההומניטרי בח'אן יונס שבדרום רצועת עזה - בהם ראש המערך האווירי של חמאס ועוד שני מחבלים שהיו מעורבים ישירות בטבח. בארגון הטרור טענו ש"כ-40 נהרגו ויותר מ-65 נפצעו". צה"ל: "חמאס שנתפס משקר מספר פעמים, והמספרים לא עולים בקנה אחד עם המידע הקיים בצה"ל"

זמן צפייה: 00:37

חיל האוויר בהכוונת שב"כ, אמ"ן ופיקוד הדרום תקף בלילה (בין שני לשלישי) "מחבלים מרכזיים" בחמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוסווה במרחב ההומניטרי בח'אן יונס. בחמאס טענו כי לפחות 40 בני אדם נהרגו ויותר מ-60 נפצעו, ובצה"ל פרסמו הודעה שלפיה בין המחוסלים סאמר אבו-דקה - ראש המערך האווירי בחמאס, ועוד שני מחבלים - אוסאמה טבש, ראש מחלקת התצפיות והמטרות במודיעין של חמאס, ואימן מבחוח, בכיר נוסף בארגון הטרור. השלושה היו מעורבים ישירות בטבח 7 באוקטובר.

בצבא אמרו עוד כי "ככלל, ועל-פי בדיקה ראשונית, המספרים שמפרסם משרד ההסברה העזתי של חמאס שנתפס משקר מספר פעמים, לא עולים בקנה אחד עם המידע הקיים בצה"ל, החימושים המדויקים בהם נעשה שימוש והדיוק בפגיעה".

לכל העדכונים מהיום ה-340 למלחמה

תקיפת צה"ל בח'אן יונס
תקיפת צה"ל בח'אן יונס | צילום: רויטרס

עוד אמרו בצה"ל כי "טרם התקיפה בוצע איסוף מודיעין ממושך, וכן תצפית אווירית רצופה בשעות שקדמו לתקיפה באופן שאימת את הימצאותם במרחב לצד מחבלים נוספים". לפי הצבא, המחבלים "קידמו והוציאו לפועל מתווי טרור לעבר כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל".

תקיפת צה"ל בח'אן יונס
תקיפת צה"ל בח'אן יונס | צילום: רויטרס
תוצאות תקיפת צה"ל בח'אן יונס
תוצאות תקיפת צה"ל בח'אן יונס | צילום: רויטרס

ביוני פורסם כי צה"ל תקף ב"אזור ההומניטרי" במחנה אל-מוואסי, אך מדובר צה"ל נמסר כי בניגוד לדיווחים, לא הייתה תקיפה במרחב. חודש קודם לכן, במאי, הורה גם כן צה"ל לעזתים להתפנות לאל-מוואסי, שאותו הגדיר כ"אזור בטוח". בסך הכול, יותר ממיליון בני אדם נמלטו מרפיח לאזורים הסמוכים אל-מוואסי, דיר אל-בלח וח'אן יונס.