צה"ל: לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם של רון שרמן וניק בייזר

נציגי צה"ל הודיעו למשפחותיהם של סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר, שנחטפו לעזה וגופותיהם חולצו ממנהרת חמאס עם גופתו של אליה טולדנו, כי מממצאי הדו"ח הפתולוגי - לא ניתן לקבוע ממה נהרגו. מצה"ל נמסר: "נלקחו דגימות לביצוע לבדיקות טוקיסקולוגיות, שעשויות לחשוף פרטים נוספים"

זמן צפייה: 02:05

נציגי צה"ל נפגשו אמש (שלישי) עם משפחותיהם של החטופים החיילים סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר ז"ל שגופותיהם חולצו מעזה, הציגו למשפחות את עיקרי הדו"ח הפתולוגי, ועדכנו אותם בממצאים אודות נסיבות מותם בשבי חמאס. מהדו"ח עלה כי בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע ממה נהרגו.

גופתיהם חולצו מתוך מנהרת חמאס בפעילות כוחות צה"ל בג'באליה ב-14 בדצמבר 2023, יחד עם גופתו של אליה טולדנו ז"ל. כמו כן, יומיים לפני כן חולצו מאותו מרחב גופותיהם של עדן זכריה ורס"ב זיו דדו ז"ל שנרצחו על-ידי חמאס ב-7 באוקטובר.

בסמוך למקום בו נמצאו הגופות, הותקפה המנהרה בה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע'רנדור. מהתחקיר שנערך בצה"ל עולה כי במהלך התקיפה, צה"ל לא ידע על המצאות חטופים במרחב. כמו כן, נמסר כי הכוחות מצאו את גופותיהם בסריקות במנהרה וללא מודיעין מקדים על המצאותם שם.

רב״ט ניק בייזר, סמל רון שרמן, אליה טולדנו
רב״ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו, גופותיהם חולצו משבי חמאס | צילום: רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו ז"ל שגופותיהם חולצו משבי חמאס

מהדו"ח הפתולוגי עולה כי לא נמצאו על גופם סימני חבלה או ירי, כך שלא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של התקיפה. בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. לפי הדו"ח, בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, חניקה, הרעלה או מהיבטים שיוריים של תקיפת צה"ל או פעולה של חמאס.

המנהרה שחוברה לביתו של אחמד ע'רנדור שנחשפה
המנהרה בה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע׳רנדור

יחד עם זאת, מצה"ל נמסר כי נלקחו דגימות לביצוע המשך בדיקת טוקיסקולוגיה, אשר ייתכן ויחשפו פרטים נוספים בהמשך. כאמור, בשלב זה לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. נציגי צה"ל הדגישו בפני המשפחות כי במהלך התקיפה באזור התת-קרקע, לא היה מידע על הימצאות חטופים במקום.