מתנחלים תקפו בתים בבורקה - 3 פלסטינים נפצעו מכוחות צה"ל

התוקפים שהגיעו ממאחז חומש תקפו בתי תושבים ופגעו במצבות בבית הקברות בעיירה הפלסטינית, תושבי המקום שהגיעו לאזור כדי לנסות להגן על הבתים נורו על ידי חיילים בגז מדמיע וכדורי גומי. הפצועים פונו לבית החולים

חסימות צבאיות סמוך לכפר בורקה
חסימות צבאיות סמוך לכפר בורקה | צילום: מועצת בורקה

מתנחלים שהגיעו ממאחז חומש תקפו היום (שני) בתי תושבים בעיירה הפלסטינית בורקה, ועל פי העדויות במקום שלושה בתים ניזוקו. בהמשך פגעו המתנחלים במצבות בבית הקברות במקום. תושבי בורקה שהגיעו לאזור כדי לנסות להגן על הבתים נורו על ידי חיילים בגז מדמיע וכדורי גומי. כתוצאה מהירי נפגעו שלושה פלסטינים באורח קל עד בינוני, ופונו לבית החולים.

כזכור, בשבוע שעבר, לאחר צעדת המתנחלים באזור, תקפו כמה מהם את אותו בית קברות. מאז שנת 2011 מנהלים תושבי בורקה מאבק משפטי בסיוע עמותת "יש דין", על רקע חוק ההתנתקות האוסר על ישראלים להיכנס לאזור המאחז חומש, המצוי על אדמות פרטיות של חקלאים מבורקה.

ליאור עמיחי, מנכ"ל "יש דין", מסר: "העובדה שמתנחלים ממשיכים לפלוש לאדמות בורקה ולצאת למתקפות על תושבי הכפר מקוממת ובעיקר מעידה על האפרטהייד בשטחים. רק כך אפשר להבין כיצד חיילים משתפים פעולה עם הפרעות, ובמקום למנוע את התקיפות נגד הפלסטינים, יורים דווקא כלפי נפגעי האלימות".