כוננות ביטחונית בראש השנה: יותר מ-200 התרעות לפיגועים

עם ישראל יישב סביב שולחן החג בצל קרע חברתי חסר תקדים שישראל לא ידעה מעולם, וגם ברקע מתיחות ביטחונית אליה אנחנו כבר רגילים. למעלה מ-200 התרעות הצטברו בשב"כ על כוונות לבצע פיגועים - מתוכן עשרות התרעות ממוקדות

זמן צפייה: 06:01

מחר יישב עם ישראל סביב שולחן החג כדי לקבל את השנה החדשה, בצל קרע חברתי חסר תקדים שישראל לא ידעה מעולם - וגם ברקע מתיחות ביטחונית אליה אנחנו כבר רגילים לפני החגים. למעלה מ-200 התרעות הצטברו עד הערב (חמישי) בשב"כ על כוונות לבצע פיגועים, ומתוכן יש עשרות התרעות ממוקדות.

הרבה מההתארגנויות ביהודה ושומרון מכוונות לחטיפה של ישראלים בכבישי יהודה ושומרון, וזה בהחלט מדיר שינה מעיני כוחות הביטחון. מוקד משמעותי נוסף של מתיחות יהיה הר הבית, למרות שרוב החגים נופלים על סוף השבוע, אך בסוכות ככל הנראה יתרכז רוב המתח, שכן אז יעלו יהודים רבים להר הבית.

במשטרה החליטו להציב הרבה מאוד שוטרים בסמוך לבתי כנסת במהלך תפילות החגים, לא רק בראש השנה אלא גם ביום כיפור ובסוכות. במשטרה לא לוקחים סיכונים, ואלפי שוטרים יגיעו גם לאזור הכפרים במזרח ירושלים, בנוסף לשוטרים המוצבים במערב העיר, כדי לתת את המעטפת הנדרשת מול האיום הביטחוני בתקופת החגים.

כוחות צה''ל בכפר עוריף הסמוך לשכם
כוחות צה''ל בשטחים (ארכיון) | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מדובר צה"ל נמסר הערב כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, במהלך ראש השנה יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון, וכן ייסגרו המעברים ברצועת עזה. הסגר יחל הלילה בחצות, כאשר פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום ראשון בשעה 23:59, בכפוף להערכת המצב. עוד נמסר כי הטלת הסגר בחול המועד ובשאר חגי תשרי תקבע בהמשך ובהתאם להערכת המצב. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-230914' autoplay='0' credit='שחר יורמן' desc='גלנט: "רעם המטוסים חזק מכל רעשי הרקע"' poster='' kid='1_3zwjd6zx' duration='94']

הערב נשא שר הביטחון יואב גלנט דברים בהרמת כוסית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי ופורום מטכ"ל - ואישר את הדיווחים הזרים על כך שישראל תקפה אמש בסוריה. "גם אתמול בלילה קיבלנו הוכחה נוספת שבמדינת ישראל רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע האחרים", אמר גלנט, "בסוף מה שקובע זה הביצועים, לא הדיבורים, ולצערי, תהיה לנו הרבה עבודה בתחומים עליהם אנו אחראים".

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני רוצה לאחל לכם ולכולנו שנה טובה, שנה שבה נקטין את הפירוד בעם ונגדיל את הייחוד בו. אני חושב שהדבר הזה יכול להתבצע, כשאנחנו זוכרים שיש לנו עם אחד, מדינה אחת, צבא אחד, עם עבר משותף ועם עתיד משותף. את העתיד הזה אנחנו צריכים להבטיח. יש לנו אתגרים גדולים והזדמנויות גדולות. הזדמנויות גדולות להרחבת מעגל השלום, ואתגר גדול מצד איראן וגרורותיה שרוצים, לא רק למנוע את השלום הזה, אלא לפעול להכחדתה של מדינת ישראל".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני רוצה לברך את צבא הגנה לישראל, ממפקדיו הבכירים ביותר ועד החייל האחרון, על הפעולה הנמרצת והבלתי פוסקת, שהם עושים כדי להגן עלינו, להגן על המדינה שלנו. אני מאחל לנו שנצליח גם במשימה. אני מאחל לנו המשך הצלחה, המשך עשייה ושנה טובה. תודה רבה לכם".

רה''מ נתניהו בהרמת הכוסית לחג לצד השר גלנט והרמטכ''ל הלוי
רה''מ נתניהו בהרמת הכוסית לחג לצד השר גלנט והרמטכ''ל הלוי | צילום: קובי גדעון / לע''מ

נתניהו השתתף היום גם בטקס במטה המוסד, ואמר לאנשי הארגון: "אני מאמין בכם, אני סומך עליכם, אני סומך על היכולת שלנו לגייס את כל המשאבים שעומדים לרשותנו בצה"ל, וגם בזרועות אחרות. בראש ובראשונה את הנחישות שלנו כעם לא לתת לסיפור המופלא שלנו להסתיים אחרי 3,500 שנה ע"י משטר אייתולות קיצוני שיאיים עם נשק גרעיני וטילים בין-יבשתיים על העולם כולו".

רה''מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע
רה''מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע | צילום: קובי גדעון / לע''מ
רה''מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע
רה''מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע | צילום: קובי גדעון / לע''מ

בהמשך הגיע ראש הממשלה נתניהו למטה שירות הביטחון הכללי, ונפגש עם ראש השב"כ רונן בר ופורום ההנהלה הבכיר של השירות. ראש הממשלה אמר: "לשב"כ יש מטלה אדירה, ויש גם הצלחה אדירה. המטלה היא קודם כל להגן על חיי אזרחי ישראל. ההצלחה היא - כמה? קרוב ל-200 מחבלים שנהרגו ולמעלה מ-2,000 שנעצרו, ומאות רבות של סיכולים במהלך השנה. אני יודע איך אתם עובדים סביב השעון כדי לסכל אירועים, ואחר כך כדי למצוא את המרצחים וגם את המשלחים".