אסון בבסיס צה"ל בבקעה: חייל צה"ל נהרג ו-3 נפצעו מפיצוץ רימון

בחדר שבבא"ח כפיר שהו שבעה חיילים, כאשר אחד מהם נפצע קשה ושניים באורח קל. לפי תחקיר ראשוני של האירוע, הפיצוץ ככל הנראה אירע מנפל פצצת מטול שהחייל מצא באימון, והתפוצץ כתוצאה ממכה שקיבל

זמן צפייה: 01:42

אסון בבסיס הצבאי: חייל צה"ל נהרג ושלושה נוספים נפצעו כתוצאה מפיצוץ רימון הלילה (ראשון) בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעה, ככל הנראה מדובר בפיצוץ של נפל פצצת מטול רימונים. אחד החיילים ששהו בחדר נפצע באורח קשה ושני חיילים נפצעו באורח קל. החיילים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

לפי תחקיר ראשוני של האירוע, סמוך לחצות בזמן שהחיילים היו בשעת ט"ש (טרום שינה) נשמע פיצוץ בחדר מגורים בו נכחו שבעה חיילים במתחם האימון המתקדם של בא"ח כפיר. כוחות רפואה של הבא"ח הגיעו ראשונים והחלו פעולות החייאה, שבתומן נאלצו לקבוע את מותו של אחד החיילים.

חיילי צה''ל בדרום הארץ
חיילי צה''ל בדרום הארץ, ארכיון | צילום: אביר סולטן, פלאש 90

הפיצוץ ככל הנראה אירע מנפל פצצת מטול מקל"ר M-203, ארבעים מ"מ עם רסס, שיורים באמצעות התקן מיוחד בנשק, אותה ככל הנראה אסף החייל ההרוג במהלך תרגיל בשטח במהלך השבועות האחרונים- שכן מדובר בתחמושת שלא נופקה לפלוגה. בחקירה ראשונית של החיילים הם טוענים כי לא ראו את החייל אוסף את הפצצה.

התחמושת לא התפוצצה בנשק של החייל וכנראה התפוצצה בעקבות מכה שקיבלה בתיקו של החייל, ואנשי המז"פ שחוקרים את האירוע מעריכים כי לא היה מדובר במשחק בנשק, שכן גם התרמיל נמצא והוא לא נקור.