דיווח: ישראל תקפה שדה תעופה בסוריה, איש צבא נהרג

סוריה טוענת כי ישראל תקפה את שדה התעופה בעיר חלב שבצפון המדינה - והביאה להשבתתו. אדם אחד נהרג ו-7 נפצעו בתקיפת חיל האוויר

זמן צפייה: 01:40

כלי התקשורת בסוריה מדווחים הבוקר (שלישי) על תקיפה של מטוסי קרב ישראלים במספר עמדות בעיר חלב שבצפון-מערב המדינה - כולל נמל התעופה הבינלאומי של חלב, שדה תעופה צבאי באזור חלב ומפעלים השייכים למשרד ההגנה של סוריה בפאתי העיר – כאשר כתוצאה מתקיפות אלו יצא משימוש באופן זמני נמל-התעופה הבינלאומי.

נזכיר, כי בסוף השבוע נשמעו דיווחים על תקיפת ישראל בנכסים של החיזבאללה בעיר חומס. התזמון של התקיפות הוא מעניין לנוכח העובדה שמחר נשיא איראן אבראהים ראיסי יגיע לבקר בסוריה - בפעם הראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011.

חשבון הטלגרם המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות, "סאברין ניוז", מדווח מפי מקור ביטחוני סורי כי התקיפה המיוחסת לישראל לפני זמן קצר באיזור חלב כוונה נגד מוצבים של המיליציה הפרו-איראנית "פאטמיון".

הודעתה הרשמית של צבא סוריה: "בסביבות השעה 23:35 ביצע האוייב הישראלי תוקפנות אווירית באמצעות מטחי טילים מכיוון דרום-מזרח חלב לעבר נמל-התעופה הבינלאומי של חלב ולעבר מספר מטרות בפאתי חלב. תוקפנות זו גרמה למותו של איש צבא אחד ולפציעתם של עוד שבעה, בינהם שני אזרחים. נגרמו נזקים לרכוש ונמל-התעופה הבינלאומי של חלב יצא מכלל שימוש".