"ארה"ב הציגה ללבנון תמונות ישראליות של אתרי הטילים המדויקים"

העיתון אל-חיאת דיווח כי נאומו החריף של נסראללה ביום שישי הגיע עקב הפגישה בין עוזר שר החוץ האמריקני לראשי המדינה, שבה הוצגו מפות ותמונות של בסיסי חזבאללה. "לא נוכל להתעלם מההוכחות"

זמן צפייה: 02:35

בווידאו: נאומו של מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה

ארצות הברית הציגה ללבנון מפות ותמונות של האתרים שבהם מחזיק חזבאללה את הטילים המדויקים שברשותו, שהועברו לידיה מישראל - כך פורסם הבוקר (ראשון) בעיתון "אל-חיאת" מפי גורם לבנוני רשמי.

לפי הדיווח, נאומו החריף של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה ביום שישי, הגיע בעקבות הפגישה בין עוזר שר החוץ האמריקני דייוויד סאתרפילד לנשיא לבנון מישל עאון וראש הממשלה סעד אל-חרירי, שהתרחשה בשבוע שעבר. מהדיווח עולה כי במהלך הפגישה הציג סאתרפילד לשניים את הממצאים שהעבירה ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו על התקיפה בסוריה: "לא נסבול ירי לשטחנו – נגיב בעוצמה"

יהודים עלו להר הבית לרגל יום ירושלים; עימותים נרשמו במתחם

בתגובה לירי לחרמון: צה"ל תקף יעדים צבאיים בסוריה • תיעוד

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה | צילום: חדשות 13

על פי הדיווח, לאחר הצגת התמונות והמפות, הבהירה המשלחת האמריקנית לבכירים הלבנונים כי היא "אינה יכולה עוד להעלים עין מהטענות הישראליות לאחר הצגת ההוכחות הללו".

כאמור, נסראללה נשא נאום ביום שישי, ובמהלכו התייחס למתיחות במפרץ בין ארצות הברית לאיראן, וטען כי "ישראל תשלם את המחיר" במידה ותפרוץ מלחמה. "ישראל היא מדינה חזקה, אבל כעת היא חלשה מאי פעם. היא מפחדת מטילים מעזה, מלבנון, מסוריה, מעיראק ומאיראן". את הדברים אמר בנאום שנשא לרגל "יום אל-קודס" - יום ירושלים המוסלמי, שמסמל את ההתנגדות לישראל ולשליטה הישראלית בירושלים.

אתר לשיפור דיוק טילים בביירות
אתר לשיפור דיוק טילים בביירות | צילום: דובר צה''ל

נסראללה הוסיף כי "הממשל האמריקני יודע שמלחמה נגד טהראן לא תהיה רק בגבולות איראן, אלא תבעיר את האזור כולו", והזהיר כי סעודיה גם תיפגע מכך. מזכ"ל חזבאללה התייחס גם לתוכנית השלום של טראמפ ואמר כי היא "שקרית ויש להיאבק בה". "עיקר 'עסקת המאה' היא לחזק את הנוכחות של ישראל ולחסל את הסוגיה הפלסטינית. ארצות הברית וישראל מנסות לממש אותה, אבל ציר ההתנגדות ימנע זאת", אמר נסראללה.

מזכ"ל הארגון טען בנאומו כי "חלק מהפלגים הפלסטינים בעזה מסוגלים לירות על תל אביב מספר גדול של טילים ויכולים לירות רחוק יותר. ההתנגדות מסוגלת להשתלט על שטחים נרחבים בישראל במלחמה הבאה". עוד טען כי היכולות הצבאיות של הפלגים ברצועה התחזקו, ונוספו להם כלים חדשים כמו מזל"טים.

אתר לשיפור דיוק טילים בביירות
אתר לשיפור דיוק טילים בביירות | צילום: דובר צה''ל

"ישראל חוששת מאיתנו וכל הזמן מדברת על היכולות הרקטיות שלנו. הבנו שישראל לא מקבלת את הטילים המדויקים שלנו ושהיא טוענת שתפציץ את המפעלים לייצורם, אבל יש בידנו מספיק טילים מדויקים שיכולים לשנות את המשוואה באזור", אמר נסראללה והוסיף כי "ישראל מייצרת נשקים, טנקים, נשק גרעיני ונשק כימי, אז זכותנו להחזיק ולייצר נשק כדי להגן על עצמנו". "כל תקיפה ישראלית על חזבאללה, תביא לתגובה מהירה וחזקה", חתם מזכ"ל חזבאללה את דבריו.