ניר ונועה, שנהרגו מרקטה בגולן, הובאו למנוחות: "אי אפשר להאמין"

בבית העלמין בנתניה הובאו למנוחות נועה וניר ברנס, תושבי קיבוץ אורטל שבגולן, שנהרגו אתמול מפגיעת רקטה של חיזבאללה ברכבם. בנם, מתן, ספד להם בכאב: "אתם האוויר לנשימה שלי, אנשים טהורים בגוף ובנפש". תחקיר ראשוני: הכביש מוגדר "שטח פתוח" ולכן הרקטות לא יורטו

זמן צפייה: 08:08

המונים ליוו הערב (רביעי) למנוחות את נועה וניר ברנס, בני 46 מקיבוץ אורטל שברמת הגולן, שנהרגו אמש מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם באזור צומת נפח. הזוג הגיע לקיבוץ אורטל בשנת 2012. ניר ניהל את ענף הלול ולפני כן את ענף התיירות ואת התרבות. נועה הייתה מזכירת ענף המטע. לזוג שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18, שנותרו יתומים. תחקיר ראשוני בצה"ל: הכביש שבו נסעו בני הזוג מוגדר "שטח פתוח"; הרקטות לא יורטו ולא הופעלה אזעקה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1007242023' autoplay='0' credit=' desc='אמה של נועה ברנס: "ראיתי את הרכב השרוף בטלוויזיה - והבנתי שמשהו קרה"' poster='' kid='1_l73zcesl' duration='488']

מתן, בנם של נועה וניר, ספד להוריו: "אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל. אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק. אני לא יכול להאמין לזה. תודה לכם, אימא ואבא, על החיים הטובים שיש. לימדתם אותי כל כך הרבה, ואני יודע שאתם גאים בי ובמשפחה שלנו שם למעלה. סליחה אם פגעתי בכם. אתם האוויר לנשימה שלי, אנשים טהורים בנפש ובגוף שתמיד עזרו לכולם. במילה אחת – תודה".

אחותה של נועה, הגר אדר, אמרה בכאב: "אני גדולה בנועה בשנה. יש לנו עוד אחות בשם רחלי. אנחנו עדיין בהלם. רק לפני רגע השוטרים הגיעו ואמרו לנו שיש זיהוי רשמי. נועה ומאיר לקחו חצי יום חופש לביצוע סידורים בכרמיאל. דיברתי איתם חצי שעה לפני כן. הם שלחו תמונות של אופניים שרצו לקנות לבת שלי ליום הולדת".

"הם הכירו בגיל 20. אני כל הזמן שומעת כמה הם היו זוג נערץ ואהוב", הוסיפה, "אנשים של צחוקים ושמחת חיים, של חברה ואירוח. אני לא מאמינה שהיא איננה. ביום שישי הקרוב היינו אמורות להיפגש לארוחת ערב של כל האחיות ואמא. נועה הקימה עסק לשוקולד, וניר ניהל את הלול בקיבוץ. עם כל המתיחות באזור, עם הלולים וכיתת הכוננות, הוא לא ראה את הבית בתקופה האחרונה".

"הילדים שותפים להחלטות שאנחנו צריכים לקבל. הם יהיו עטופים על-ידי כל המשפחה. יש לנו הרבה שאלות שנותרו פתוחות. בתחילת המלחמה היה פחד איימים. אמרתי להם להיזהר בגלל שני החיסולים, והיא אמרה ש'אין מה לעשות, יהיה בסדר'".

נועה וניר ברנס
נועה וניר ברנס

ראש המועצה האזורית גולן אורי קלנר מסר לתושבים: "בוקר קשה ועצוב בגולן. שני חברים תושבי הגולן, הורים לשלושה ילדים נרצחו בדרכם הביתה. קהילת הגולן כולה המומה, כואבת ואבלה, אנו מחבקים את בני המשפחה ואת קהילת אורטל והחברים באבלם הכבד. נמשיך להיות קהילה מאוחדת ותומכת כפי שהיינו עד כה בתקווה לימים טובים יותר".

זירת פגיעת הרקטה ברכב ברמת הגולן
זירת פגיעת הרקטה ברכב ברמת הגולן | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
זירת פגיעת הרקטה ברכב ברמת הגולן
זירת פגיעת הרקטה ברכב ברמת הגולן | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
הרכב שנפגע בגולן
הרכב שנפגע | צילום: דוברות כבאות והצלה

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר אמש: "שוב ערב קשה ועצוב. ‏שוב הרוגים, ועוד ילדים יתומים שלא יזכו לגדול עם הוריהם. ‏את המאמץ האופרטיבי צריך היה להעביר לצפון בחודש מרץ, כפי שדרשנו. ראש הממשלה נתניהו היסס, וסירב להוסיף את החזרת תושבי הצפון לבתיהם עד ה-1.9 למטרות המלחמה - ואנחנו משלמים את המחיר. והמחיר כבד. ‏הגיעה העת לחזור אל העם, לקבל את אמונו, ולהקים ממשלה שתוביל להכרעה ותחזיר את כל תושבי ישראל לבתיהם בביטחון - בצפון ובדרום. ‏ממשלה שתהיה נכונה למאבק ארוך וקשה, שבסופו - ניצחון אמיתי".

המטח הכבד אמש הגיע כתגובה של חיזבאללה בעקבות חיסול של מאבטחו לשעבר של מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה, בגבול סוריה-לבנון. כמו כן, שריפות פרצו בשטחים פתוחים בכמה מוקדים במרחב. בצה"ל מתקיימים דיונים על דרך התגובה.

לבנון גבול הצפון חיזבאללה מכבי אש כבאות מוקד שריפה במטח לגולן
מוקד שריפה במטח לגולן | צילום: דיוויד רוזנברג / כב"ה צפון

משפחות המפונים ממטה "נלחמים על הצפון" מסרו בעקבות האירוע הקשה: "הקו האדום נחצה. שני הרוגים בצפון - ולאף אחד בהנהגה לא אכפת. אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל יימחה על ממשלת הימין וההנהגה. יש פה הזדמנות שאסור לפספס להכרעה אמיתית ולא מתקפות נקודתיות שלא נותנות גרם של הרתעה". המשפחות הוסיפו: "בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית. אנחנו מפונים כבר למעלה מתשעה חודשים, וכרגע נראה שלשווא. אלפי עקורים, עשרות הרוגים - ואין יעד ברור למלחמה. הדבר הזה חייב להיפסק. מלחמה, עכשיו!"

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי מטה "נלחמים על הצפון", אמר: "זאת התוצאה של חתירה להסדרה והסכם, אין הסכם עם מחבלים, את חיזבאללה צריך להכניע, להרוג ולנצח, ולבנון צריכה לשלם מחיר כבד".