מפקד אוגדת עזה מתפטר: "נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף"

כשמונה חודשים לאחר המחדל, תא"ל רוזנפלד הודיע לרמטכ"ל ולאלוף דרום על כוונתו לסיים את שירותו בצה"ל - והוא צפוי לעזוב את תפקידו בקרוב. "במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה בחניון רעים ועל הכוחות במוצבים", כתב במכתב ההתפטרות

זמן צפייה: 02:54

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד, קיבל אחריות על חלקו במחדל 7 באוקטובר, והודיע היום (ראשון) על התפטרותו וסיום תפקידו. במכתב התפטרותו לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי ואלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן, הוא כתב: "ב-7 באוקטובר נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף".

"החלטתי לסיים את תפקידי כמפקד אוגדה 143 ואת שירותי בצה"ל במסגרת אחריותי כמפקד. כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו ואני האחראי באוגדה 143", כתב תא"ל רוזנפלד, "כפי שהתחייבתי, אשאר עד לכניסת מחליפי לתפקידו ואעביר את הפיקוד על האוגדה באופן מסודר ואחראי. אני מתכוון להמשיך לקחת חלק בתחקירים ובהפקת הלקחים כדי לעשות הכל על מנת שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה בעתיד. פעלתי בשירותי בצהייל ככל יכולתי להגן על יישובי העוטף - כמג"ד בנחל עוז, כמפקד שלדג, כמח"ט צפונית וכמפקד האוגדה".

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
לוחמי צה"ל עזה פעילות כוחות צה"ל ברצועה
פעילות כוחות צה"ל ברצועה | צילום: דובר צה"ל

בבוקר שמחת תורה פרצה מלחמה בהפתעה, ללא התרעה", הדגיש תא"ל רוזנפלד, "במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה בחניון רעים ועל הכוחות במוצבים, מול אלפי המחבלים שפלשו לשטחנו בעשרות נתיבים במתקפה כוללת של צבא הטרור חמאס. מתחילת המתקפה פעלנו באוגדה כל אחד במסגרת תפקידו לעשות הכל כדי לבלום את האויב, להציל חיים ולהחזיר את השליטה בשטח. אני מלא הערכה לחטיבות, לגדודים, לכיתות הכוננות ולכל מי שלחם בגבורה, בתנאים הקשים ביותר מול אלפי מחבלים".

הרחבת הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"אני כואב ונושא איתי יום יום את המחיר הכבד ששילמו האזרחים, חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון ואת האובדן של חברים רבים", הוסיף, "מאז כבר 8 חודשים שאנחנו נמצאים במלחמה הצודקת ביותר של דורנו. אין לי ספק שצה"ל לא יתעייף וימשיך להילחם עד להשגת מטרות המלחמה - לפרק את צבאות הטרור בעזה, להביא לחזרת כל החטופים לביתם והנעדרים לקבר ישראל. יש לנו מחויבות עליונה להביא לשינוי יסודי במציאות הביטחונית כך שיותר לא יהיה צבא מחבלים חמוש על גבולנו".

פעילות הכוחות ברצועה צה"ל עזה לוחמים חרבות ברזל
פעילות הכוחות ברצועה | צילום: דובר צה"ל

לסיכום כתב מפקד האוגדה המתפטר : "רק כך יוכלו היישובים לחזור לצמוח, לגדול ולשגשג. אני מייחל ליום בו כל תושבי העוטף יחזרו לביתם אבל יודע שכדי לחזור לחיות בחבל הארץ הזה נדרש ביטחון חזק מאד בכך שמה שקרה לא יקרה שוב לעולם, כדי להשיב את האמון בין תושבי האזור לצה"ל, אמון שספג מכה קשה. תמיד נהיה לצד המשפחות השכולות והפצועים בגוף ובנפש. זו מחויבותנו ואני בטוח שנעמוד בה. הייתה לי זכות לשרת את עם ישראל כלוחם בצה"ל ב-30 שנה האחרונות".