הרצוג חשף: הוראות לייצור ושימוש בציאניד נמצאו על מחבלי חמאס

נשיא המדינה חשף בריאיון לרשת "סקיי " הבריטית כי על גופות מחבלי חמאס נמצא התקן USB שמוכיח שארגון הטרור הרצחני תכנן להשתמש בציאניד נגד אוכלוסיה אזרחית, בדיוק כפי שפועל ארגון הטרור אל-קאעידה"

זמן צפייה: 02:47

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר הערב (ראשון) בריאיון לרשת "סקיי" כי על גופותיהם של מחבלי חמאס נמצאו התקן USB והוראות ליצירת נשק כימי והפצתו בקרב אוכלוסייה אזרחית". לפי הרצוג, מקור המסמך הוא מדריך של ארגון הטרור אל-קאעידה מ-2003. "השימוש בו מעיד הן על הקשר בין הארגונים והן על כוונתו של ארגון הטרור חמאס להשתמש בנשק כימי להשמדה המונית כפי שדאעש תכנן בעבר", אמר.

חמושי חמאס בעזה. ארכיון
חמושי חמאס בעזה. ארכיון | צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

כאמור, בין התכנים, הוראות מדויקות להכנת מתקן לפיזור ציאניד: "מדובר בהוכחה חיה לכוונותיו הרצחניות של ארגון הטרור חמאס, שמתכנן השמדה המונית ללא הבדל בין דת, גזע ומין. כריתת ראשי תינוקות, מדריך לחטיפת שבויים והוראות לשימוש בחומרים כימיים לרצח המוני, הם דפוסי פעולה רצחניים המעידים על נסיונו של ארגון הטרור חמאס להתחקות לדאעש. מדינת ישראל תמשיך לפעול בהתקפיות כנגד ניסיונותיהם האכזריים של ארגון הטרור חמאס ומתוך זכותה הבסיסית להגן על עצמאותה ועל ביטחון תושביה".

הנשיא הוסיף ואמר: "זהו חומר שנמצא על גופתו של אחד מאותם מחבלים סדיסטים. זה חומר רשמי של אל-קאעידה. אנחנו מתמודדים עם דאעש, אל קאעידה וחמאס - אלה הפנים של הארגונים שאיתם אנו מתמודדים. בחומר הזה היו הוראות איך לייצר נשק כימי. מה שמדינת ישראל חוותה זה רוע טהור, שנדרש לעקור מהשורש. ולמול הרוע הזה - אנחנו עדים לאנשים מסביב לעולם שתומכים בטרור הזה, אנחנו רואים אותם בהפגנות בלונדון ובמקומות נוספים בעולם - למה אתם תומכים ברוע? מה עומד מאחורי זה? האם אתם באמת מאמינים שבני אדם צריכים לעבור עינויים? אזרחים או נשים בהריון? קשישים עם דמנציה? אנשים שעשו רק טוב".

הוא סיים את דבריו ואמר: "תנו לי לספר לכם סיפור, המשפחות הישראליות בגבול רצועת עזה, הן התומכות הגדולות ביותר בשלום עם הפלסטינים. הן סיפרו לי על אב שנשאר לבדו, כי בזמן שהוא הלך להגן על היישוב שלו - אשתו וילדיהם נחטפו לעזה בידי מחבלים, בלי שהוא יודע היכן הם נמצאים. וזו רק דוגמה אחת שממחישה את המציאות הישראלית".

חוליית מחבלי חמאס בישראל
חוליית מחבלי חמאס בישראל | צילום: רויטרס

ביום ראשון בשבוע שעבר חשף הרצוג בריאיון לרשת CNN את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים", שלפיו מכות חשמל והוצאה להורג בשידור חי הן רק חלק מתכנית חטיפת השבויים של חמאס. בנוסף הציג הנשיא תמונות מזעזעות מהטבח בקיבוץ בארי, שם ביקר באותו יום.

בחוברת, שנמצאה על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בישראל, פורטו שלבי החטיפה. כך למשל, נדרשים החוטפים "לייצר כאוס והפחדה באמצעות כפיתה וכיסוי עיני השבויים, שימוש במכות חשמל והוצאה להורג של כל אדם שעלול להוות איום או הסחת דעת. כמו כן הודרכו לאסוף את השבויים ולהשתמש בהם כבשר תותחים במידת הצורך ללא הבדל דת, גזע או מין. על-פי המדריך המעוות, ובדומה לארגון הטרור דאע"ש, נדרשים המחבלים החוטפים לתעד את מעשיהם בשידור חי ובעת תקיפות צה"ל, להוציא להורג את השבויים.

עוד במדריך: פרק המסביר על סולם הדרגות בצה"ל וחשיבותו ועל אמצעי הלחימה ויכולות האלקטרוניקה הקיימים בצבא. כך, כל מחבל שלקח חלק במסע הטבח הרצחני בשטחי ישראל, אומן על-ידי שיטות הלחימה הברבריות והמעוותית של ארגון הטרור חמאס.